Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ОТБОРЪТ на "Ред Бул" е разцепен. Два кръга преди финала на шампионата, отношенията между пилоти и техните екипи са силно обтегнати, но никой не говори за това. Ситуацията е още по-драматична от времето, когато Фетел и Уебър влязоха в открита война през юли. Фетел остро нападна австралийския си партньор заради удара в Германия. След това на шефа Кристиян Хорнер спешно се наложи да тушира напрежението пред медиите и между екипите.

Сега разделението е заради очакваната от всеки един от двамата пилоти отборна подкрепа в последните две GP. Хорнър вече гарантира, че няма да има толериране на един пилот, нито заповеди от бокса кой да е по-напред.

"Все още има да се разиграят 50 т. (за победа се присъждат 25 т. - бел. ред.) и е рано, за да определим кой е фаворитът на нашия отбор за титлата", категоричен е Хорнер.

Губеща стратегия

Но това може да се окаже губеща позиция за тима и да му коства двете титли - при пилотите и на конструкторите. Още едно двойно отпадане на Фетел и Уебър както в Корея и "Макларън" взима короната за 2010 г.

В надпреварата на пилотите ситуацията е още по-оплетена. Преди Бразилия Алонсо води на най-дълго държалият първото място в класирането Марк Уебър с 11 т. Фетел е 4-и с 206. Между двамата е бившият световен шампион Люис Хамилтън ("Макларън"), който е с 210 т.

Уебър и неговият екип от инженери и техници логично очакват по-голямата отборна подкрепа срещу Алонсо. Това не означава задължително изпълнение на заповеди за местата в колоната. Като втори в класирането и лидер в отборната надпревара, Уебър е в пълното си право да получи много повече поддръжка още за следващото състезание.

"Теоретично шансовете
са на страната на Фетел"

Дитрих Матешич, собственик на "Ред Бул"

В същото време Фетел се радва на личните протекции на собственика на тима Дитрих Матешиц. Австрийският милиардер мъчно крие пристрастието си към германскоговорящия младок. Матешиц иска шампионът да е Фетел. Той е безспорен талант, но прекалено млад, за да се реализира стопроцентово.

Отделно слухове казват, че техниците на двамата пилоти открито враждуват. Всеки от екипите се надява неговият човек да е новият шампион. Това са допълнителни персонални парични премии от пилота и тима, както и бонуси за по-добра работа догодина.

Кой ще е фаворитът на стрелите?

В "Макларън" също няма отборен фаворит. Той ще се определи в зависимост от изхода на бразилската GP. В Сау Пауло и Хамилтън, и Бътън имат за задача да вземат 43 т. Те биха направили "Макларън" предсрочен шампион при конструкторите. Но се очаква за Дубай (14 ноемвври), заемащият по-предното място в шампионата, ще получи авантата на своя тим за финала.

От тази ситуация най-облагодетелстван е Алонсо. Сега целият отбор на "Ферари" работи за испанецът. Не се налагат и забранените заповеди от бокса - Фелипе Маса играе единствено за своя партньор.

След като пропиля възможностите си в Сингапур, бразилецът изцяло е в услуга на лидера. Така ще е доври и в Бразилия, пред родната публика на Маса. Най-малкото, което Фелипе би направил за Алонсо е да пази по всички начини гърба на съотборника си.

Един коз повече

Но срещу Уебър Алонсо има един коз повече. Моторите, с които разполага испанецът са "по-свежи" от тези на австралиеца (виж отделния текст). Към това се прибавят съмнения, че двигателите на "Рено" не издържат предвидените за всеки един агрегат 3 старта. Гръмналият мотор в колата на Фетел в Корея участваше във второ поредно състезание след Япония.