Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Диаграмата показва трите положения на подвижния под. 1. Той се намира в нормално положение при покой и ниска скорост на болида. 2. При увеличаве на скоростна на правите участъци, подът отива към пистата. 3. Заедно с него се променя и положението на двата дефлектора.
Диаграмата показва трите положения на подвижния под. 1. Той се намира в нормално положение при покой и ниска скорост на болида. 2. При увеличаве на скоростна на правите участъци, подът отива към пистата. 3. Заедно с него се променя и положението на двата дефлектора.

НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ефект от подвижността на предните крила и пода на болида е в "пропадането" на пода на болида при високата скорост. На правите участъци от пистата прилепянето е максимално близо до асфалта. Това усилва натиска на целия болид, като му придава и по-голяма стабилност при високи скорости. Заедно с смъкването на пода на болида, максимално близо към асфалта се прилепят и крилата, които са встрани от пилотското място (т. нар. дефлектори - бел. ред.) 

ДОПУСКАТ СЕ ДО 5 ММ ОТКЛОНЕНИЕ

ТЕСТЪТ на ФИА, който трябва да установи дали подът е подвижен се прави с окачването на тежест от 200 кг. в центъра на пода. На дъното на автомобила. Ако при това статично натоварване отклонението е по-малко от 5 мм се смята, че няма подвижност. Процедурата е такава от 2007 г. в GР на Испания, когато фераристите бяха засечени с нелегален подвижен под.