Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ПОД УГРОЗА: Ако техниците решат, че подвижния под противоречи на регулациите, част от точките на пилотите могат да бъдат отнети. Най-много това може да засегне главният претендент за титлата Марк Уебър.
ПОД УГРОЗА: Ако техниците решат, че подвижния под противоречи на регулациите, част от точките на пилотите могат да бъдат отнети. Най-много това може да засегне главният претендент за титлата Марк Уебър.

ЗА ТРЕТИ пореден път от началото на годината отборът на "Ред Бул" е заподозрян. След съмненията за нелегални амортисьори и подвижни предни крила, които са забранени от правилата, сега се смята, че подът на болидите RB 6 също "пропада" към пистата. По този начин се увеличава притискането на болида и се увеличава неговата скорост, но и стабилността му.

Преди средата на сезона фоторепортери заснеха как предните крила на автомобилите на Марк Уебър и Себастиян Фетел се накланят с около 5 мм надолу и напред. Техниците изчислиха, че това увеличава натиска на предницата с около 250 кг. Още толкова допълнителна тежест би получил автомобила и ако е подвижен и неговия под.

Повече от всички други

"Ред Бул" са друга лига - заяви след състезанието в Германия пилотът на "Ферари" Фелипе Маса. - Те са недостижими от нито един от отборите."

Техническите регулации на Международната автомобилна федерация (ФИА) са безкомпромисни - отклонението трябва да бъде не повече от 4 мм. На компрометиращите снимки и болидите на "Ред Бул", и тези на "Ферари" показват отклонение, което е минимум с 2 мм по-голямо.

Сега на дневен ред е дъното на колите на "биковете". Запознати смятат, че самото крило не е такова, че при тестовете да се огъва повече от допустимите граници. Подвижността идвала от пода на автомобила, който в предната си половина бил подвижен и по този начин свалял и крилата напред. По такъв начин притискането на болида имало едновременно двоен ефект - и от предните крила, и от дъното на болида.

Убийствено превъзходство

От началото на сезона превъзходството на Марк Уебър и Себастиян Фетел на бързите писти е толкова голямо, че съмненията започнаха още в началото на шампионата. Последователно бяха проверявани новият дифузиор, системата на окачване на болида.

Преди 10 дни, преди началото на състезанието на белгийската писта "Спа-Франкоршан" бяха инспектирани и предните крила. Експертите провериха и тези на "Ферари", за които имаше същите съмнения. След това ги признаха за непротиворечащи на изискванията.

"Наистина никой не знае какво точно са направили с тяхната кола, но е недостижима", коментира Дженсън Бътън от отбора на "Макларън". На този претендентът за първото място в шампионата на пилотите Марк Уебър контрира: "Ако ние имахме някакво специално приспособление, останалите отбори биха могли също да го направят."

Очакваха го през 2009 г.

В средата на миналото първенство беше ясно, че "биковете" ще са особено бързи в новия шампионат. Но никой не очакваше, че превъзходството им ще бъде така съкрушаващо. Конструкторът на серията RB Ейдриън Нюи е смятан за изключителен талант, чиито конструкторски решения в повечето случаи са изпреварили неговите конкуренти минимум с един сезон напред. Повечето от неговите иновации успешно се копират от колегите му, но със закъснение от три до пет месеца.

НАТИСК: Пропадащият напаловина под на болида RB6 дава още 250 км допълнително притискане към пистата.
НАТИСК: Пропадащият напаловина под на болида RB6 дава още 250 км допълнително притискане към пистата.
ВИСША ЛИГА: Сегашната скорост на болидите RB6 беше предсказана още преди един сезон.
ВИСША ЛИГА: Сегашната скорост на болидите RB6 беше предсказана още преди един сезон.