Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Кодове прикриват древни апокрифи

Кои са апокрифите, които стоят зад кодираните книги за Граала?

Древни византийски апокрифи разкриват, че Йосиф от Ариматея е пазителят на Граала от Тайната вечеря. В него той пазел кръвта на разпънатия на кръста Исус. След като предоставя гроба си на Спасителя, Ариматейски е арестуван. Според апокрифите успява да се спаси по чудодеен начин, след което с дъщерите си и съпрузите им се отправят към Британия. Според някои легенди фамилията се установява в района на Гластънбъри и основава първата християнска църква в Европа. Според други келтски легенди това е станало някъде в Ирландия.

През 600 г. св. Августин посещава Гластънбъри и пише до папа Грегъри: "В западната част има остров с бликаща вода, с природна красота и в него е построена църква не от човешкото изкуство, а от ръцете на Бога."

През 433 г. св. Патрик, когато започнал да проповядва християнството по британските острови, открил действаща църковна общност в района, пише в древните хроники на Гластънбъри.

Според тях в средата на XIV век някой си Джон пише, че "до идването на св. Патрик през пети век в Гластънбъри е имало

постоянна задруга от 12 отшелници

Те нямали лидер и винаги били 12 в памет на 12-те придружители, които първи се заселели на това място, водени от св. Йосиф от Ариматея."

В книгата "Традициите на Гластънбъри" е отбелязано, че Йосиф Ариматейски е чичо на Исус - по-младия брат на бащата на Мария - Йоаким. Йосиф търгувал с метали с Британия, твърдят няколко исторически източника, цитирани в книгата. Може би затова според някои келтски легенди той водел там дори малкия Исус. Дори една от древните мини в района е наричена “Корпус Христи”.

Археолозите установяват, че първата църква в Гластънбъри е изработена като ъглов камък. Според историци най-логично е

потирът да е заровен в

основата на кръста,

за да поеме капките кръв на Исус. Разследването обаче установява, че през 1184 г. е избухнал пожар, който унищожава всичко. Включително и най-старата църква от първи век. Впоследствие тя е възстановена и в момента е на долното ниво - под манастира.

Докато разчистват терена от пожарите, монасите обявяват, че са открили гроба на крал Артур. На него имало надпис: "Тук лежи погребан известният крал Артур на остров Авалон." Според легендите митичният рицар открива граала и умира.

В гроба има и друг

плакет, посочващ, че там е погребан и Йосиф Ариматейски

В древно пророчество пише, че сред езичниците е погребан и Йосиф от Ариматея. "Той получи вечен покой в мраморен гроб и той лежи на отделна линия до ораторския южен ъгъл, където плетеницата е конструирана отгоре и където стоят могъща и почитана девица и 13 сфери. Йосиф е в саркофаг с два бели и сребърни съда, пълни с кръвта и потта на пророка Исус. Когато неговият саркофаг бъде отворен, той ще бъде видим, цял и отворен за цял свят. От тогава на онези, които живеят на известния остров,

няма да им липсва нито водата, нито росата на рая

Дълго време преди да дойде денят на съда."

До момента нищо от това не е открито освен гроба, за който археолозите предполагат, че може наистина да е на крал Артур.

Разбира се, не трябва да се изключва и вариантът монасите да са сътворили тази история или самите те да са подведени.

Мнозина допускат, че камъкът на съдбата до свещения хълм на друидите в Ирландия - Тара, също има нещо общо с Граала. Един от авторите на шифрованите легенди за крал Артур - Ешенбах, също пише, че не става дума за потир, а за камък. Но зад тази дума може да се крие и нещо друго.

Каква е ролята на Мелхиседек, който подава потир на Авраам, с което също го посвещава, не е изяснена. Информацията в Библията за него е съвсем оскъдна. Мистерията около Мелхиседек се засилва, след като Фламел разшифрова загадката със "Свещената книга на Авраам". С което дава един от ключовете.

Грузински апокрифен текст от VIII век, претендиращ да е

препис от битието на Йосиф Ариматейски, разкрива съвсем друга версия. Там директно се казва, че няма Граал.

"Аз, Йосиф, се качих на Голгота, където Господ бе разпънат на кръст и там аз събрах в голямо покривало плащеница скъпоценната кръв, която течеше от неговата свята страна."

Кой подменя думата в апокрифа, четете в хартиеното издание.