Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

С огромна лъжа около това колко тура е направил по белгийското трасе "Спа-Франкоршан" започва кариерата на гениалния пилот и идол на всички фенове във Ф1 Михаел Шумахер.

"Повече от сто са", убедително отговоря на питането на Еди Джордан Вили Вебер, мениджър на Шуми от най-ранните му години в автомобилния спорт.

Това е абсолютна лъжа,

но единствено тя е била в състояние да убеди собственика на "Джордан-Форд" да наеме младия пилот за внезапно овакантеното място в отбора.

Три седмици преди старта на GP на Белгия вторият в екипа - Бертран Гашо, е изваден от състава, след като се замесва в скандал с лондонски таксиджия и нещата отиват на съд. Еди Джордан, чийто отбор в този момент прогресира силно (№1 в тима е 3-кратният световен шампион Нелсон Пикет), се оказва в крайно тежко положение. Изборът може да е между Стефан Йохансон и 22-годишния пилот от Керпен, чийто роден град е на километри от Арденските гори.

Така след убедителната лъжа на Вебер изборът пада върху Шуми, който прави своя дебют във Ф1 на 22 август 1991 г. Младежът, разбира се, има опит - състезавал се е в шампионата на спортните прототипи, но не познава пистата. Отделно разликата между пилотирането на прототип и болид е огромна, а Шуми не е карал нищо повече от едноместен болид във Ф3.

Макар неговият прототип "Заубер-Мерцедес С11" да е с 8-цилиндров Vобразен турбо-двигател с 900 к.с., самото поведение на колата е много по-различно. Точно заради това е организиран тест на британското трасе "Силвърстоун", на което

Шуми за първи път сяда

в “Джордан-Форд 191"”

Успява на н

авърти едва 20 обиколки в опитите да бъде доведен пилотът до скоростта, която е необходима да поддържа във Ф1. Това става 4 дни преди Белгия!

"Но последната му обиколка бе толкова добра, колкото Пикет е постигал на това трасе при тестове", коментира по-късно Гари Андерсън, техническият директор на отбора.

Но към дебюта на Шуми в Белгия се приписват и две други "градски легенди", първата от които е, че научил наизуст тези 4,312 км, карайки сгъваем велосипед. Истината е, че тестовият състезател в тима Андрея де Чезарис е помолен да преминат с Шуми по трасето с пътен автомобил. Но това е обикновено возене, при което пилот със 165 участия в GP може само да светва младежа в кой завой, с каква траектория и с каква предавка да преминава. Изборът на ъглите за атака на виражите няма как да се покаже. Едва след това Шуми прави няколко обиколки с велосипед, като завоя "О Руж" (стръмното изкачване след старта - бел. ред.) се оказва истински кошмарен момент за дебютанта.

Така или иначе, тази писта остава по някакъв необясним начин

мистично свързана

със съдбата на Михаел

Година след първото участие на "Спа-Франкоршан", той печели и първата си GP на същото трасе. А през 2004 г., пак в Белгия завършва като седемкратен световен шампион.

Коя е втората легенда около Шумахер, четете в хартиеното издание