Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

И със силата на “Хайнекен” спортът навлиза все повече в Азия и Пасифика.

Твърде скоро 3,5-милионната столица на Виетнам Хо Ши Мин може да се окаже седмият град в региона на Азия и Пасифика, който е домакин на кръг от световния шампионат във Ф1. Това е на пръв поглед желанието на производителите на “Хайнекен”, но е реалната цел на Барни Екълстън и Ф1, които искат спортът да се развив все повече на Изток, за сметка на европейските GP, смятани вече за неатрактивни и тривиални.

По едно странно съвпадение намеренията на Екълстън и “зелените” бе промотирано преди дни, като виетнамската столица е нарочена за поредното състезание, от което европейците трябва да се боят за своите места в календара на ФИА.

Парадоксално, но именно биреният производител разби на пух и прах 20-годишната теза, че със своите болиди Ф1 няма нито да “пуши”, няма и да “пие”, нарушавайки забраната за рекламите на алкохол и тютюн, властващи в спорта от края на 80-те години. Това стана, след като бирената марка се превърна в глобален партньор на най-скъпия от автомобилните спортове.

За “Хайнекен” пазарът Азия и Пасифика е изключително важен, а появата на марката там най-добре ще се реализира в партньорството с Ф1, с които вече се работи от около месец.

Нещо повече – след подписването на контракта с Барни Екълстън и давайки съответния процент на ФИА, босът на пивоварната Джанлука ди Тондо внезапно посочи Виетнам, при това не бъдеща писта, която да бъде построена, а улиците на столицата! Думите му сякаш излизаха от устата на самия Екълстън:

“Ние присъстваме силно във Виетнам чрез местен партньор, които бяха наши гости на Монца и ги намерихме на седмото небе от щастие – казва Ди Тондо. – Така че защо да няма състезание в град Хо Ши Мин? Отворени сме за дискусии, за да направим Формула 1 заедно по-популярна.”

Изтъквайки на преден план политиката си за асоциирането на марката с активните действия, Ди Тондо точно напипва и интересите на ФИА – повече писти на градски трасета и все повече в Азия, където не всички рекламни ограничения на Европейския съюз спъват бизнеса около Ф1.

В момента в региона има шест GP от Формула 1: Мелбърн, Шанхай, Азербайджан, Сингапур, Малайзия и Япония.

За “Хайнекен”, която е завладяла Шампионската лига по футбол, сложила е ръка върху професионалните голф и ръгби, Ф1 е най-ценният диамант в короната, който фирмата загуби за 20 години, след като през 1986 г. Жан Буфе от френския парламент поиска забраната на всякакви алкохолни и тютюневи реклами.

Преди това първите две рекламни кампании на бирата бяха с участието на сър Джеки Стюарт и Дейвид Култард, като и в двата рекламни филма скоростите на Ф1 и безопасността на пътищата изобщо бяха деликатно вплетени на фона на две бирени бутилки.

Ди Тондо: “Няма начин да не послушате сър Джаки, ако от екрана ви каже: “Когато шофираш, никога не пий!” Това е личност, която излъчва надеждност и е отговорна.”

Така че откакто марката се превърна в глобален партньор на Ф1, предишните ярко червени писти с логата на “Марлборо” сега започват все по-силно да позеленяват.