Хо Ши Мин иска Ф1 по улиците на града
И със силата на “Хайнекен” спортът навлиза все повече в Азия и Пасифика.
Твърде скоро 3,5-милионната столица на Виетнам Хо Ши Мин може да се окаже седмият град в региона на Азия и Пасифика, който е домакин на кръг от световния шампионат във Ф1. Това е на пръв поглед желанието на производителите на “Хайнекен”, но е реалната цел на Барни Екълстън и Ф1, които искат спортът да се развив все повече на Изток, за сметка на европейските GP, смятани вече за неатрактивни и тривиални.
По едно странно съвпадение намеренията на Екълстън и “зелените” бе промотирано преди дни, като виетнамската столица е нарочена за поредното състезание, от което европейците трябва да се боят за своите места в календара на ФИА.
Парадоксално, но именно биреният производител разби на пух и прах 20-годишната теза, че със своите болиди Ф1 няма нито да “пуши”, няма и да “пие”, нарушавайки забраната за рекламите на алкохол и тютюн, властващи в спорта от края на 80-те години. Това стана, след като бирената марка се превърна в глобален партньор на най-скъпия от автомобилните спортове.
За “Хайнекен” пазарът Азия и Пасифика е изключително важен, а появата на марката там най-добре ще се реализира в партньорството с Ф1, с които вече се работи от около месец.
Нещо повече – след подписването на контракта с Барни Екълстън и давайки съответния процент на ФИА, босът на пивоварната Джанлука ди Тондо внезапно посочи Виетнам, при това не бъдеща писта, която да бъде построена, а улиците на столицата! Думите му сякаш излизаха от устата на самия Екълстън:
“Ние присъстваме силно във Виетнам чрез местен партньор, които бяха наши гости на Монца и ги намерихме на седмото небе от щастие – казва Ди Тондо. – Така че защо да няма състезание в град Хо Ши Мин? Отворени сме за дискусии, за да направим Формула 1 заедно по-популярна.”
Изтъквайки на преден план политиката си за асоциирането на марката с активните действия, Ди Тондо точно напипва и интересите на ФИА – повече писти на градски трасета и все повече в Азия, където не всички рекламни ограничения на Европейския съюз спъват бизнеса около Ф1.
В момента в региона има шест GP от Формула 1: Мелбърн, Шанхай, Азербайджан, Сингапур, Малайзия и Япония.
За “Хайнекен”, която е завладяла Шампионската лига по футбол, сложила е ръка върху професионалните голф и ръгби, Ф1 е най-ценният диамант в короната, който фирмата загуби за 20 години, след като през 1986 г. Жан Буфе от френския парламент поиска забраната на всякакви алкохолни и тютюневи реклами.
Преди това първите две рекламни кампании на бирата бяха с участието на сър Джеки Стюарт и Дейвид Култард, като и в двата рекламни филма скоростите на Ф1 и безопасността на пътищата изобщо бяха деликатно вплетени на фона на две бирени бутилки.
Ди Тондо: “Няма начин да не послушате сър Джаки, ако от екрана ви каже: “Когато шофираш, никога не пий!” Това е личност, която излъчва надеждност и е отговорна.”
Така че откакто марката се превърна в глобален партньор на Ф1, предишните ярко червени писти с логата на “Марлборо” сега започват все по-силно да позеленяват.
Най-четени
-
Доказано: Петък, 13-и фатален от древността
Фаталното календарно съчетание петък, 13-и е ужасявало хората още от древността. За французите петък, 13-и е свързан най-вече с проклятието на рицаря кръстоносец Жак дьо Моле
-
Писна ми от този наш велик писател. Всеки час е по телевизиите и не ми харесва как пише
Дълги години бях литературен консултант на една компания в Ню Йорк. За документална литература. И аз ли не зная, колко е важно един писател да може да направи ПР. Собствен
-
Галерия Бойният командир Николай Калев: Да летиш на свръхзвуков самолет и да получаваш по-малко от шофьор в градския! Престъпление!
Ако целта се движи с над 15 м в секунда вертикална скорост, стрелбата трябва да се прекрати – не че летецът не може да я свали, а защото този вариант не е разучаван Няма дневна мишена, няма нощна
-
Разбирате ли смисъла от училището?
Разбирате ли, че училището не е място, където някой друг да се занимава с вашите всичка, за да не ви се мотаят вкъщи? Разбирате ли смисъла от това човек да е начетен, образован
-
Галерия Нова версия за катастрофата с двама загинали пилоти - неправилни команди
Обезопасяват допълнително мястото на катастрофата, тъй като самолетът е бил с въоръжение Черната кутия и документите за полета, при който загинаха старши лейтенант Венцислав Дункин и майор Петко