Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Втората половина на състезанията във Ф1 стартира този уикенд с Голямата награда на Белгия на “Спа-Франкоршан”.

Ваканцията свърши и целият керван във Ф1 се хваща здраво на работа още тази седмица, която бележи началото на втората половина на шампионата за 2016 г. Оттук до финала остават 9 старта, които ще се изиграят в рамките на 13 седмици, след което ще се знае дали Люис Хамилтън е спечелил четвъртата титла в девет последователни шампионата.

Ако за партньора му Нико Розберг (198 т.) остават възможности да победи Хамилтън (217 т.) до края на първенството, то за титлата на “Мерцедес” не си струва да се говори. Германците имат 415 т., а следващият ги отбор на “Ред Бул” е назад със 159!

И все пак се чака точно "биковете" да разочароват пилотите на германците, което ще се приеме като очаквана изненада. Високата скорост и силното притискане на болидите към асфалта са плюсовете, на които "Ред Бул" разчита след триседмичната пауза. И ако състезателният екип е почивал, то това е бил един от най-напрегнатите периоди за инженерите и техниците. Промените в RB12 не са радикални, но са такива, че ще “свият” разликата с “Мерцедес” с нови 0,103 сек. за обиколка.

“Сравнението не е най-точното, защото не се знае какво са подготвили германците, но във всеки случай на най-дългото трасе "биковете" могат да изненадат неприятно и Хамилтън, и Розберг”, пише в своя блог Антъни Пъркинс.

Както Пъркинс, който е признат експерт във Ф1, така и Радио файф са категорични, че ако има изненада, тя няма да бъде поднесена от "Ферари". След 12 от 21 състезания за 2016 г. Скудерията е определяна като "голямото разочарование на сезона".

Кими Райконен е само с 2 т. пред Себастиан Фетел (120), но дори и "Гадзета дело спорт" признава, макар и с неудоволствие, че нито един от двамата световни шампиони не е заслужил мястото, на което сега се намира. Ако не са техническите проблеми, то ще са грешки в тактиката, които карат тифозите да се чудят дали помпозно представяният SF16-H изобщо е бил готов да даде нужното на Кими и Фетел?

И “Спа-Франкоршан” ще е новото доказателство за това, че пилот като Кими, който има 4 победи на тази легендарна писта, трудно ще се пребори с по-добрите болиди на конкурентите си.

От около месец сайтът “Глобул Ф1” специално следи изказванията на двамата пилоти, за да заключи, че и Кими, и Фетел пазят отбора, за да не кажат и една-единствена лоша дума за качествата на болида.

"Те правят каквото могат, но това е само толкова, колкото им позволява SF16-H", категоричен е пред сайта Марк Уебър, бившият пилот на "Ред Бул", който в момента е състезател на "Порше" в световния шампионат по издръжливост.