Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Cъстезателите във Ф1 започнаха открит бунт срещу промените в спорта, които според тях са с разрушителни за формулата последици. Това става ясно от публикуванота обща декларация на GPDA (Асоциацията на пилотите в GP), в която категорично се сочат причините за системното бламиране на най-касовата от всички бензинови дисциплини. Забележителното в случая е и това, че за първи път всички състезатели са напълно съгласни с провалите, които идват след поредните изменения.
Декларацията бе връчена на Барни Екълстън, но както изглежда – особено преди старта в неделя в Бахрейн, “кучетата си лаят, керванът си върви…”
Всички изменения, направени в спортната и техническата част на Ф1 показват лошото управление на спорта. То е резултат на зле структурирани механизми и закостенялост, при което върховете на това управление са извън всякакъв контрол.
Последната капка, която преля в чашата на търпението, бе въвеждането на новия вариант на квалификацията за всяко състезание, критикуван не само от състезатели, но и наричан откровена глупост от повечето шефове на тимове, предложилият промените 86-годишен английски милиардер стана за посмешище.
Пилотите са категорично срещу множеството и напълно различни интереси, в услуга на които се управлява Ф1, както и с половинчатите и най-често сочени в бъдеще изменения.
Повечето от тези “бъдещи” решения – спортни или бизнес ориентирани, не са основани на ясна и основна схема в дългосрочен план.
Пилотите припомнят на Екълстън, че преди началото на шампионата тази година сам е заявил:
“Формула 1 е най-лошото нещо в момента
Не бих похарчил пари, за да заведа семейството си да гледа такова състезание. Няма начин!”
Всъщност за Екълстън, на чието име спокойно може да бъде назована единицата мярка за циничност, Ф1 е бизнес и единствено пари.
“Това е много тъжно – заявява по повод декларацията двукратният световен шампион Фернандо Алонсо. – Тъжно е за спорта, тъжно
е за феновете.”
Испанецът напомня, че е недопустимо подобно множество промени, които се правят непрекъснато, както и това, че сложността на правилата става все по-висока за обикновения зрител.
Новата квалификационна система, която ще бъде използвана и през тази събота, е едно от доказателствата. За нея шефът на “Мерцедес” Тото Волф прави най-краткия коментар: “Идиотски тъпа…”
“Нашият спорт е изправен пред
застрашителното бъдеще изобщо да бъде заличен - определя ситуацията Себастиян Фетел. – Единствено ние (пилотите) и феновете имаме чисти интереси от спорта.”
GPDA критикува системата за вземане на решения, която не е променяна от десетилетия. Като пример се дава “Формула Оан Мениджмънт” (FOM), създадена от Екълстън, за да управлява спорта, която има едни споразумения с тимовете. Други споразумения има Международната автомобилна федерация (FIA) с FOM.
Тези две организации, заедно с карето от грандове – “Ферари”, “Макларън”, “Ред Бул” и “Мерцедес”, са групата, която реално прави правилата.
Абсолютната липса на независимост от по-малките отбори е причина за намаляване на приходите им, а нито една от големите организации
не мисли в перспектива
Тези тимове бяха страстно защитавани от предишния президент на федерацията Макс Мозли, докато сегашният – Жан Тот, все по-често е атакуван за бездействието си. Мнозина дори са склонни да смятат, че това не е просто пасивност, а преднамерено поведение, докато Ф1 се превръща в еднолично и силно печелившо владение на Барни Екълстън