Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Спецовете предвиждат сблъсък между

повече от два отбора, “Ферари” направил

значителна крачка в развитието на SF16-H

Cкудерия Ферари” е направила впечатляваща крачка в развитието на новия си болид SF16-Н и това дава основание на експертите във Ф1 да смятат, че през най-дългия сезон в историята на спорта е дошъл моментът, в който на двугодишния терор на “Мерцедес” ще бъде сложена точка.

Но дали наистина е така? Това е много трудно да се гарантира, защото в първите от общо трите теста за годината (общо 8 дни) всички тимове, а още повече фераристите и германците, правеха всичко възможно, за да скрият точните възможности на болидите си. Впрочем така е всеки път, когато отборите се срещат за първи път на трасето преди началото на шампионатната година.

“Мисля, че се намираме на точното място в развитието на болида, колата е перфектна“, коментира трикратният световен шампион Себастиан Фетел. Пилотът на “Ферари” има достатъчно основания да твърди това. В три от четирите дни той и Кими Райконен записаха най-добрите времена, един път най-бърз бе Нико Хулкенберг “Форс Индия”.

В същото време обаче бившият технически директор на “Джордан”, “Ягуар” и “Стюард” Гари Андерсън е категоричен:

“Мерцедес” изглеждат по-силни откогато и да е!”

Неговото основание да е така категоричен е, че за 4 дни германците навъртяха километраж колкото за… десет състезания от GP! Отделно “Мерцедес” бе единственият от 11-те тима, които в два последователни дни от тестовете работеха едновременно с двамата си пилоти – Хамилтън и Розберг. И само в първия ден от тестовете световният шампион бе втори, на 1,53 сек от Фетел. След това до края на сесиите англичанинът дори не намери място в първата десетка!

Секунда и половина изглежда внушителен аванс, дали обаче това е реалната разлика между двата болида. Реалните изчисления от миналата пролет на същото трасе показват, че “Мерцедес” е бил между 0,5 и 0,6 сек по-бърз от “Ферари”. Сега разликата вече е “свита”. Но прецизният анализ показва – авантажът на германците остава приблизително в същите граници – 0,42 – 0,51 сек.

“Никой не знае точно колко е издръжлив “Ферари”, коментира Нийл Пъркинс от Радио 5 и сочи, че изминатите от двамата пилоти километри за 4 дни са два пъти и половина по-малко от тези на Хамилтън и Розберг. „Това е много сериозно предупреждение за италианците”, смята Пъркинс.

Какво точно скриха от конкуренцията топтимовете:

- количеството гориво, с което излизат на пистата;

- кои от регистрираните времена са били направени на пистата с пълен резервоар и кои само с толкова бензин, че да бъдат постигнати върхови постижения;

- отсъствието на системата DRS и поведението на болидите в режима на нейното използване;

- пълния капацитет на скоростта на колите;

- какви са резултатите от работата на охладителните системи в болидите.

“Това е най-добрият тест, който някога сме

правили в отбора”,

без каквито и да било уговорки смята механик от „Мерцедес”.

Ще се прероди ли закъсалият през 2015 г. отбор на “Макларън-Хонда”? Наблюдавали изпитанията край Барселона смятат, че разликите между качествата на шасито МР 4-31 и агрегата на японците все още са налице, макар и положението да е подобрено. От отбора обаче ревниво пазят дразнещите трудности с мотора, независимо че като цяло болидът е близо до тези на “Ферари” и “Мерцедес”.