Четвърт милион часа работа по новото Ферари
В Скудерията искат да забравят най-лошия сезон от две десетилетия, мълчаливо се заканват на “Мерцедес” и Люис Хамилтън.
Точно 250 000 работни часа, от които 62 денонощия, прекарани в аеродинамичен тунел, са били необходими на техническия екип на “Скудерия Ферари”, преди да представи последния си болид.
Новият SF16-H не само е много по-развит вариант на колата от 2015 г., но е и въплъщение на демонстрираната амбиция на “кончетата” да забравят за кошмарните 9 години без титла, печелейки и двете шампионски звания.
“Ще е истинска драма за нас, ако тази година не спечелим”,
обяви категорично пред Радио 5 на Би Би Си тимовият шеф Маурицио Аривабене. Италианските медии и преди всичко “Гадзета дело спорт” откровено написа: “Сега или никога!”, предвещавайки, че тъкмо фераристите ще направят сезона далеч по-интересен.
В Маранело са особено чувствителни за последните 8–9 сезона, когато за последно вземат титлите – на пилотите с Кими Райконен (2007) и на конструкторите (2008). През този период идва и 2014 г., определяна от феновете на Скудерията като “най-черната година в историята”.
Изглежда, че промените идват по-скоро - колкото и символично да е – не с името на новия бос Аривабене (“добре дошъл” в превод от италиански), колкото с
качествата му да направи радикалната промяна
Много е трудно да бъде направено пресмятането за датата, на която през 2015 г. в Маранело са започнали работата по SF16-Н. Във всеки случай е било не по-късно от средата на април. Което означава, че Аривабене всъщност се е готвил не за сезон 2015, а за сегашното първенство.
Дали именно новият болид на италианците няма да обърне картината на Ф1 през 2016 г., превръщайки шампионата от състезание с един кон (“Мерцедес”) и предизвестен шампион (Люис Хамилтън) в в спор между четири равностойни съперничещи си тима?
Ако в “Макларън” излязат от моторната безпътица, а “Ред Бул” върне част от старата си мощ – може и да стане. Онова, което е сигурно и не е нужно да се гарантира, е:
титаничен германско-италиански сблъсък
“Много е трудно във Ф1 да се правят прогнози – категоричен е техническият директор Джейм Алисън. – “Мерцедес” беше много силен през миналата година, както и в сезона преди това. Но също така знаем, че имаме талантливи хора тук, в Маранело.
Ние сме си свършили работата възможно най-добре и така се опитваме да направим стъпка нагоре с тази печеливша кола.”
В комбинацията обаче влизат и двамата световни шампиони – Себастиан Фетел и Кими Райконен, които с далеч по-слабия автомобил от 2015 г. успяха да съперничат на “Мерцедес” в шампионата на конструкторите, а германецът – да завърши много близо до сребърното стъпало в годишното класиране.
В края на презентацията на болида Аривабене доволно заявява пред представителите на медиите: "Това е отборът, който искам!
Най-четени
-
Как се обтегнаха отношенията на Лили Иванова и Йорданка Христова
В Чили вземат Лили Иванова за рускиня и я освиркват, но след това я награждават Първият й успех в зала "Универсиада" дава възможност на Лили Иванова за изяви в страната със свой оркестър
-
Първият концерт на Лили Иванова е с фалстарт. Публиката: Хей, малката, свършвай по-бързо!
Успехът идва първо в Румъния 48 години. Точно толкова дълъг сценичен път извървява Лили Иванова от първата си поява на голяма сцена до препълнената 13-хилядна зала, скандираща името й бис след бис
-
Галерия Ким Филби надигра Хитлер, не допусна Сталин да превземе Европа
В цял свят този януари се честват 110 години от рождението на Шпионина - енигма Той се отвращава от Фюрера и Висарионович, но работи с тях, за да ги скара Този януари в цял свят се честват 110
-
Тодор Живков показва на Фидел Кастро най-старото тайно скривалище у нас
Подозират, че Първия си е имал и частен бункер заради банята с паркет Бункер, намиращ се под двореца в Кричим, е най-старото скривалище у нас. Под емблематичната постройки е изградено убежище за
-
Любимите ми 50 книги
Разпределил съм ги по възрастови групи. Започвам с първите – книги, които са ми били любими, преди да навърша 10 години: 1. Шарл Перо - Приказки Най-добрият старт на пътешествието в света на книгите