Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ОТ ПЪРВА РЪКА: Деветкратният световен шампион в ралитата Себастиан Льоб използва симулатора на RSeat, представяйки новата си игра, и обяснява на журналистите особеностите на кормуване в ралитата.
ОТ ПЪРВА РЪКА: Деветкратният световен шампион в ралитата Себастиан Льоб използва симулатора на RSeat, представяйки новата си игра, и обяснява на журналистите особеностите на кормуване в ралитата.

С моделите на местната фирма RSead Себастиан Льоб представя

новата си игра, във “Ферари” ползват българските платформи, за да правят шоу на своите фенове на всяка писта от Ф1

Малко преди Габрово, вляво от пътя има индустриална сграда, боядисана кремаво.

На покрива липсват каквито и да е реклами, на входа няма надписи или лого, което да подсказва, че това е мястото, което е базата на фирмата RSead, а тя произвежда – признато дори и от най-върлите конкуренти - едни от най-добрите в света платформи за автомобилни симулатори.

“Мисля, че спокойно влизаме в десетката, а по качеството – може би и по-нагоре”, категоричен е най-малкият от карето – Христо Гърдевски.

Отпреди пет години това е семейният бизнес на баща му Милко, майка му Виолета и по-големия му брат Мишо.

“Започна малко на шега, защото до този момент бях в мебелния бизнес, но инженерното предизвикателство дойде с опита да направим един симулатор в началото – обяснява бащата. – Започнахме, като повечето неща се даваха като външни поръчки, но вече сме затворили производството до около 95 на сто.” В началото няма машините, контрагентите работят неритмично и разходите са големи, защото производството извън дърпа по-голямата част от приходите. По-късно от Швейцария вземат на изплащане “лазерна резачка” за металните елементи, от Щатите купуват машина, която лее композитните материали под налягане – хем по-сигурно, хем по-безопасно за работещите с нея.

Пробват да работят и с Китай, но освен светкавичното изработване по проекта на Мишо (точно 10 дни) специфичната като корито седалка за Ф1-симулатура, продуктът няма нито едно от качествата, на които държат в Габрово. “Не ставаше за нищо, кривеше се като картонена…”, обяснява главата на фамилията.

Грубо пресметнато,

с такова производство по света се занимават някъде около 200 фирми,

повечето от които или са в Китай, или ползват направата на частите там. След 2011 г. обаче габровците се навират между големите шамари на конкуренцията и въпреки че получават няколко сериозни удара под пояса от колегите си, до ден днешен се издигат сред най-търсените доставчици.

Според Михаил, за когото работата с компютъра и проектирането има малко тайни, ако в мрежата търсиш доставчик на такава стока, на първата минута попадаш на техните продукти. Темпото дотолкова се разраства, че четиримата работят без събота и неделя вече цяла петилетка, така че цикълът на практика е непрекъсваем. Във фабриката правят всичко: от огъването на тръбите до шевовете и бродерията на логата на фирмите върху седалките.

В момента дистрибутори на фамилията има не само в Европа, но и в Русия, Южна Корея, Китай, Израел. Стигнали са до Австралия, макар да твърдят, че вторият от некоректните удари, след този в Англия, са получили именно от седмия континент.

Както в Англия, така и в Австралия дилърът на RSead се оказва един от производителите и поръчаните от България платформи реално не се продават, а габровци не могат да започнат продажби директно, защото противоречи на идеята за представителството.

“И двамата се оказаха троянски коне”,

със съжаление констатират четиримата, докато в същото време контролират товаренето на един тир с тяхната продукция, пътуващ за Франция.

Според Христо Гърдевски френският им представител категорично предвиждал, че при него пазарът за следващите пет години спокойно ще поеме около 1 млн. от продукцията. Обяснението идва от това, че в повечето случаи маниаците на този спорт паркират симулатора в хола, точно както правят това с множеството фитнес уреди, когато не могат да си позволят отделно помещение.

“Държим на качеството не само защото трябва да е най-доброто, а защото в крайна сметка това става мебел, която наистина трябва да е хубава. RSead изповядва кредото, че каквато и да е рекламацията, тя винаги е за сметката на производителя.

“Вярно е, че имаме малко, винаги от транспортиране на стоката, но ние поемаме този разход, независимо дали ще можем да си получим дължимото от превозвача”, обяснява Милко Гърдевски.

В света този бизнес е колкото стар, толкова и бързо прогресиращ заради непрекъснато развиващия се софтуер. Но само той, без платформата на симулатора, а и обратното, фактически са два добри, но неефективни продукта.

Фактът, че в комплект това е основен “инструмент” в изграждането на профипилотите, е добре разбран във Ф1 преди повече от 15 години. Зад воланите на тези симулатори всички прекарват дълги часове в изучаване на трасетата и все по-точното каране по тях. Онова, което прави RSead неповторими, освен своето българско производство и високото качество, е, че

първоначалната платформа непрекъснато се усъвършенства

Първите симулатори са без каквито и да е удобства, докато пуснатият в първия ден на месеца нов модел на габровци RS N1 позволява абсолютно точно да бъдат копирани, пренесени и имитирани всички мерки от реалния състезателен автомобил върху платформата. “Може да се регулира положението на волана, това на педалите, разстоянието на седалката от волана, както и натоварването му в зависимост от това дали се “кара” на писта или в “рали”, където усилията, които пилотът трябва да преодолява с кормилото, са много по-големи.

Сега ще внедрим и т.нар. X-Box,

системата, при която положението на самата платформа се променя надлъжно и напречно в рамките на 0,1 сек, имитирайки състоянието на автомобила при рали и неравен терен. И всичко това вече сме го патентовали”, обясняват двамата братя.

И единият, и другият се надпреварват да обяснят, че при представянето на новата игра “Себастиан Льоб Ево” деветкратният световен шампион говори с журналистите, седнал в симулатор, който е произведен в Габрово.

Кой дължи победите си в "Спа" на бизнеса на сем. Гърдевски четете в хартиеното издание на "168 часа".

ПРЕДИ ПРЕМИЕРАТА: Христо и Михаил Гърдевски позират с последния от изработените в RSeat симулатори, носещ обозначението N1.  СНИМКИ: ТОДОР ТОДОРОВ
ПРЕДИ ПРЕМИЕРАТА: Христо и Михаил Гърдевски позират с последния от изработените в RSeat симулатори, носещ обозначението N1. СНИМКИ: ТОДОР ТОДОРОВ