Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

НИТО ЕДИН от последните десет сезона не е бил така интересен както сегашния. Преди средата на шампионата интригата е яко оплетена и обещава в оставащите 11 старта добавъчно да се затегне.
"Тазгодишният шампионат е най-голямото предизвикателство, пред което са изправени всички участници в първенството. Никога досега ситуацията не е била толкова непредвидима", категоричен е победителят от GP на Канада Люис Хамилтън ("Макларън").
След втората си поредна победа англичанинът води в класирането при пилотите (109 т.), следван на 3 т. от съотборника си Дженсън Бътън. На същата разлика зад него е предишният лидер в шампионата Марк Уебър ("Ред Бул").
Грешка в прогнозите
Тримата пилоти на върха са в 6 т., а Хамилтън, Бътън, Уебър, Фернандо Алонсо ("Ферари", 94) и Фетел (90) са побрани в рамките на 19 т. Сегашният аванс на "Макларън" (215) пред "биковете" е 22 т., 32 ги разделят от "Ферари". При това подреждане каквито и да е прогнози биха били грешни.
В същото време най-малко още един пилот (Нико Розберг) и два отбора ("Ферари" и "Мерцедес") имат реалния шанс да променят статуквото до финала в Абу Даби на 14 ноември.
Може и да се подмята, че на "Истанбул парк" британците взеха двойна победа заради сръгването между пилотите на "Ред Бул" Фетел и Уебър. Но повторението на двойния успех в Канада само показва, че тепърва напрежението ще се качва. Предстои да наблюдаваме невероятна битка на двата най-успешни отбора и пилотите им.
Точни сметки
"Макларън" точно пресметна, че Канада е мястото, където се очаква победа. Трасето на пистата "Жил Вилньов" дава, макар и малки, предимства на МР 4-25. Петте прави участъка край Монреал облагодетелстват колите на Хамилтън и Бътън. Така в отбора правилно планираха, че в този момент авансът на "биковете" може да бъде свит. Смята се, че в досегашните състезания техните болиди са с около 0,354 сек. по-бързи от тези на двамата британци.
"Мисля, че във фабриката правят всичко възможно, за да намалим тази дистанция - обяснява Люис Хамилтън. - Вероятно на друга писта сегашната разлика между колите ни би била малко по-голяма."
Един стар и един нов
Само "Макларън" и "Ред Бул" имат записани по две последователни двойни победи с Уебър и Хамилтън. "Макларън" е единственият отбор от трите на върха, който в три старта (Китай, Турция и Канада) е събрал максимален брой точки (43) в шампионата за конструкторите.
Предстоящата GP на Европа се очертава като първият директен сблъсък на тези два отбора. Улиците на Валенсия и трасето (5,419 км) изискват компромиси по настройките и нито един тим, изглежда, няма превъзходство. В Испания може да се очаква атака на фераристите, а защо не и на "Мерцедес GP".
Без аналог
Сравненията с предишни години са излишни. Особено с онези шампионати, в които Михаел Шумахер подпечатваше поредната си титла някъде около първата половина на сезона.
Другата причина за предвидимото покачване на волтажа в първенството е, че най-добрите пилоти са в най-добрите отбори, а разликите между болидите им е невероятно малка.
Във "Ферари" планират промяната на F10 да бъде представена на испанското трасе. Пак там или най-късно на "Силвърстоун" (11 юли) предстои и "Мерцедес GP да извади модернизирания си болид.

Точките подсилват интригата

НОВАТА система за точкуване на състезателите във Ф1 допълнително увеличава интригата. През последните години актив от състезанията печелеха 8 пилоти. От тази година десетима участват в разпределението на общо 101 т. Първоначалните опасения, че шампионът бързо би стана известен, сега са опровергани напълно.

Синът на Тот е официалният мениджър на ART

СИНЪТ на президента на ФИА Жан Тот - Никола, е официален мениджър във френския тим ART. Това стана факт миналата седмица, след като Никола получи своя професионален лиценз. Заедно с Фредерик Васьор Тот-младши ще ръководи в бъдеще един от най-успешните тимове в сериите GP2 и F3.
От ART са излезли Нико Розберг, Люис Хамилтън и Нико Хулкенберг, сега основни играчи в първата лига на автомобилния спорт.
Скоро и във Ф1
"Единствено въпрос на време е да видим Никола като мениджър на голям тим от Ф1", коментира радио ВВС, напомняйки, че 28-годишният французин бе личен мениджър на бразилската звезда Фелипе Маса, докато бе тестов пилот на "Ферари".
"Обсъждахме въпроса за Ф1 още преди година - обяснява бизнес партньорът на Тот Фредерик Васьор. - Но нямаше никакъв смисъл да скачаме във водата, без да знаем резултата." Васьор дава да се разбере, че възможността болидите на ART да се появят в голямата игра зависи от това, кои отбори ще са в схемата за 2011 г.
Той твърди, че моментът е добър за преминаването в световния шампионат, но това зависи единствено от подготовката през тази година. Отборът на Тот и Васьор ще е вторият френски тим в шампионата. Сега пилотите на ART ползват моторите на "Рено".

В "Тойота" мислят за завръщане

ИМА вероятност отборът на "Тойота" да се появи отново във Ф1. Това може да стане след 2 години. До края на 2012 г. се чака решение на ФИА за един глобален мотор за целия шампионат. От това зависи и бъдещето на японската марка в най-престижния автомобилен спорт. Намеренията на федерацията са приближаването на сегашните двигатели с тези на обикновените пътни автомобили. От Париж искат да направят така, че Ф1 наистина да развива пътните автомобили и да не е разделена от високотехнологичната пропаст на елитарния спорт.
Бъдещето зависи от ФИА
"Днес разликите между болидите и пътните коли са колосални - категоричен е Тадаши Ямашина. - Ако ФИА направи промяна, може и да се върнем на пистите." Той изрично подчертава, че решението ще бъде взето след обявяването на параметрите от ФИА на "глобалния мотор".
Политиката на ФИА в тази посока е радикална. Заради нея вече са променени характеристиките на моторите за световното първенство по рали от 2011 г. Те ще са с обем 1600 куб. см, но снабдени с турбокомпресори.
Предполага се, че управляващото тяло на спорта има намерение да намали кубатурата и във Ф1, връщайки след 23 години използването на турбини и в болидите. Във Ф1 компресори са били използвани между 1954 и 1960 и в два последователни шампионата - 1986 и 1987 г.

Не се знае кой доставя гумите

ФОРМУЛАТА е в критичен момент заради бавещия се избор на бъдещия доставчик на гумите за догодина. След отказа на "Бриджстоун" да продължи контракта си с нови 3 години, "Пирели" и "Мишлен" са единствените преки съперници.
С напускането на японците "Рено" и "Макларън" лобират за "Мишлен", докато кои са поддръжниците на "Пирели" засега не е ясно. Решението трябва да бъде взето до половин месец. В противен случай забавянето ще направи работата по новите болиди за 2011 г. значително по-трудна, а времето за адаптацията към новите гуми - силно съкратено.
Всички тимове чакат
Повечето отбори вече са направили първоначалните си проекти. Но около 30 на сто от успехите във Ф1 зависят и от представянето на гумите по време на състезанията. Алиансът на тимовете (FOTA) искаше "Бриджстоун" да продължи и така да се спестят увеличаването на разходите по новите конструкции.
От FOTA натискат ФИА да бърза, за да има поне 7 месеца за подготовката на новите коли.

Джейсън Бътън
Джейсън Бътън
Марк Алън Уебър
Марк Алън Уебър