Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

СНИМКА: Александър Спиров
СНИМКА: Александър Спиров
Тази година за първи път рали "България" е организирано от частен автомобилен клуб - "Черна котка", а негов директор ще е Георги Янакиев-младши., синът на починалия преди месеци бивш президент на СБА и директор на това състезание в продължение на 38 години.
Но Младши също така е член на Комисията "Затворени трасета" на Международната автомобилна федерация (ФИА) и води комисията по сигурността на националната федерация.
- Това предполага, че сигурността по време на рали "България" ще бъде на много по-високо равнище?
- Да, ще направим всичко необходимо. Но да направя уговорката: сигурността не е единствено задължение на организатора, който да осигури маршалите за охраната, линейките или автомобилите за аварийна дейност. Сигурността е на абсолютно всички и особено на зрителите. Това също е опитът и знанията на екипажите, които трябва да знаят какво да направят в определена ситуация. С две думи - екипна работа.
- Драматичният инцидент в "Твърдица-Елена"?
- За мен от значение при този спортен инцидент, дори информацията да беше постъпила още по-бързо - за огромно съжаление - не е могло да се направи каквото и да е. В този спорт рисковете са големи и всеки пилот, който се качва в колата, добре го знае.
Самият Жоро Янакиев добре знае какви са рисковете в автомобилния спорт. На пистата в Стара Загора през 2005 г. като пилот той е замесен в един от спиращите дъха спортни инциденти, при които колата му бе във въздуха, а той - с главата надолу - прелетя десетина метра, преди да се сгромоляса на асфалта.
- Забавеното финансиране на „България" ви накара да искате, но да не получите отлагане на състезанието. Само недостигът на средства ли беше причината?
- Малкото средства означават и по-малко сигурност, по-малко маршали. 250 - 300 човека ще работят сега на "България". Отстрани това не се вижда, но е задължително и без него няма начин ралито да се случи. И пак да кажа - колкото и да са екипажите, сигурността по трасетата е еднаква за стандартите на рали от категорията на европейски трофей на ФИА.
- Колко са заявените за старта в Самоков?
- Общо 19 екипажа, но по регламент реално онези екипажи, които са платили своята такса за участие, са 6 български екипажа и три чуждестранни.
- Ако БФАС би ви разрешила промените на датите, това щеше ли да повлияе на бройките?
- За участието в европейския рали-трофей (рали "България" важи и за тази купа, и за националното първенство) - може би. За националния шампионат - вероятно по-голяма.
СНИМКА: Александър Ашминов
СНИМКА: Александър Ашминов