Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

17-годишният син на бившия пилот от Ф1 Йос Верстапен - Макс Емил, заплашва да се превърне в казус за бъдещата политика на Международната автомобилна федерация (ФИА).
След като заради холандския тийнейджър правилата за 2016 г. и възрастта на пилотите беше променена, бъдещето на пилотите ще зависи от следващите решения на управата на спорта в Париж.
На 30 септември 2015 г. Макс ще навърши 18 години, но няма да има събраните точки, за да получи т.нар. "супер лиценз" за Ф1. Вероятно управата в Париж ще трябва да вземе екстрено решение, за да запази и правилата, които е определила, но и да не опровергае сама себе си с нов казус за Верстапен 2.0.
Макс стана най-младият пилот, не само спечелил точки от световните серии, но и класирал се на 6-о място след GP на Малайзия преди две седмици. Заедно с 20-годишният испанец Карлос Сайнц-младши, неговият отбор "Торо Росо"
е и най-младият в цялата история на този спорт -
19 години и 5 дни!
Верстапен е на 17 години и 189 дни, Сайнц - на 20 и 218 дни. Общо 38 години и 105 дни. Като допълнение - най-младият тим (12 т.), който се е класирал на 5-о място в шампионата.
Средната възраст на „Торо Росо" обаче драстично пада до небивалите 12 години и 303 дни (!), ако към двамата основни пилоти прибавим и новопостъпилия 19-годишен тестов пилот Пиер Гасли. За този французин, който сега събира точките си от сериите GP2, в екипа готвят поредица от тестове след испанското състезание.
В глобален мащаб възрастта на спортистите главоломно спада, като спортната гимнастика държи рекорда с 14-годишни олимпийски състезателки. Дали обаче това е валидно за автомобилните дисциплини и коя е долната граница при върха на бензиновите спортове?
ФИА се разпореди от 2016 г. пилотите да не са под 18 г., като ги натовари и с допълнителните условия за определен брой точки от младежките шампионати. И в добавка - минимум 300 тестови километра с болид от Ф1. За успешно полаганият изпит по правилата няма защо да се говори. Така че сега
за вървящия по стъпките
на баща си Йос
пилот ще трябва да се търси прецедентно решение.
Явно в "Торо Росо" имат афинитет към младите пилоти и създаването на материал, който успешно да се търгува на пазара на състезателите в бъдеще. Всички приказки за академии и школи са единствено магнит и обяснение при издирването и набирането на младите таланти.
Макс Емил Верстапен е от тази категория, от която бе баща му, преди да се появи като партньор на Михаел Шумахер в „Бенетон-Форд" през 1994 г. Верстапен-баща стартира в първата си GP - Бразилия на 27 март 1994 г. на 22 години и 22 дни.