Промените в закона за движението по пътищата - 1/3 разумни, 1/3 недомислени и 1/3 дерибейски
Промените в закона за движението по пътищата са 1/3 разумни, 1/3 недомислени и 1/3 дерибейски.
Подобен закон, който въвежда крайно строги мерки и дава възможност за широко и дълбоко събиране на информация и централизираното и управление би трябвало да премине през сериозен анализ и обстойно обществено обсъждане. Това не се случи. Не забелязах и остри опозиционни несъгласия. Може да е имало.
По принцип строгите мерки рядко са най-ефикасни. Освен това строгостта трябва да е част от по-широк набор от мерки. Тях ги няма. Например:
- Пътната маркировка почти навсякъде е неадекватна и изтрита. Тя не само би трябвало да помага и ориентира шофьорите, но и да ги дисциплинира. Но почти я няма.
- Знаците и табелите в повечето случаи са не там където трябва да са и не са такива каквито трябва да бъдат.
- Дизайнът на кръстовища и включвания в основни пътища е сякаш специално изработен за да предизвиква катастрофи.
- В България няма и един километър, който да отговаря на стандартите на модерна европейска магистрала. Но максималната скорост остава 140 км! А пък тротинетките - само по светло.
- Новият закон ще доведе до маса глоби на шофьори, които карат разумно по неразумно регулирани пътища. Или превишават скоростта на места, на които няма как да разбереш какво е ограничението.
С две думи - новите промени са по-скоро изнервен популизъм, отколкото система от смислени мерки.
Да се надяваме, че след година ще влязат в сила смислени поправки на поправките.
От Фейсбук.