Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Глобяват за превишаване на средна скорост, но на магистрала максималната остава 140 км

Камерите на толсистемата ще следят за средната скорост.
Камерите на толсистемата ще следят за средната скорост.

Депутати отхвърлиха забраната тротинетки да се движат по пътищата

Няма да има пълна забрана за ползването на електрически тротинетки, решиха депутатите на второ четене с промени в Закона за движението по пътищата. Предложението бе на председателя на комисията Кирил Добрев от БСП-ОЛ.

Предлагаше се да се запише, че по пътищата, отворени за обществено ползване, е забранено движението освен на самобалансиращи се превозни средства, верижни машини и използването на гуми с шипове, и на електрически тротинетки.

“Направих това предложение с ясното съзнание какво ще последва в комисия. В последните две години съм подложен на страхотен тормоз от вносители, неправителствени организации, а и от държавни такива, които видимо лобират за тротинетките”, обоснова се Добрев. По думите му

тротинетките са 200 пъти по-рискови от колите,

70 пъти от моторетките и 50 пъти от велосипедите.

Заместник-председателят на комисията Андрей Рунчев обясни, че с това предложение се забранява движението на тротинетки по всички пътища и улици и тези превозни средства ще могат да се ползват по обособените велоалеи и местата за велосипеди. Това предизвика остра критика от членовете на комисията. Явор Божанков от ПП-ДБ обясни, че няма град, в който човек може да стигне от една точка до друга само по велоалеи. Божидар Божанов пък добави, че това предложение ще бъде обсъдено в парламентарната група, но му се струва, че не трябва да преминават към подобни забрани.

Други промени, направени от ПП-ДБ, и които бяха подкрепени, предвиждат премахването на стикера “Гражданска отговорност” на предното стъкло. Божидар Божанов като един от вносителите на новите поправки поиска и да се премахне талончето, което получава шофьор при преминаването на технически преглед, но това не се прие.

Други промени предвиждаха автомобили с десен волан да не се регистрират у нас, както и регистрацията на мобилно превозно средство да се осъществява по електронен път, но и двете бяха отхвърлени.

Една от другите съществени промени засягат скоростта по магистралите. В първоначално приетия законопроект на първо четене тя бе намалена от 140 на 130 километра в час, но от ИТН и “Възраждане” поискаха тези промени да отпаднат и комисията прие. Предложението за въвеждането на средна скорост обаче бе прието. Така

камерите на толсистемата ще измерват времето, за което се изминава разстоянието от една точка до

друга и ще се определя средната скорост на движение. Ако тя е по-висока от допустимата за съответния участък, ще се налагат глоби.

Това са само част от промените, които бяха приети. За следващото заседание на комисията остават други важни ткстове. Един от тях е предложението на ГЕРБ и общинските камери да бъдат включени в системата на МВР с цел намаляване на инцидентите по пътищата. В процес на обсъждане е и дали ще се приеме връчване на наказанията на място, както и по-големи санкции за нарушителите и публичен регистър за рецидивистите. Предстои да се гласува и текст за по-бърза продажба на отнети моторни превозни средства чрез публичен търг или предоставянето им на бюджетни организации.

Видео

Коментари