Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Спирачките на автобуса, който помете кола и отне живота на възрастен мъж, са отказали (Видео)

Катастрофата на кръстовището на "Орион" в София Снимка: Фейсбук/ Катастрофи в София
Катастрофата на кръстовището на "Орион" в София Снимка: Фейсбук/ Катастрофи в София

Спирачките на автобуса на градския транспорт, който помете кола на столично кръстовище, били отказали. Това обясни шофьорът на превозното средство. Катастрофата отне живота на 77-годишен мъж, който е бил в блъснатия автомобил. 

Камера на кръстовището на "Орион" е запечатала мига, в който автобусът удря колата. Кадрите бяха разпространени в социалните мрежи. Автомобилния експерт Румен Дунев сподели, че автобусът навлиза в кръстовището видимо при червен сигнал. "Видимо скоростта е голяма, но няма как да бъде точно установена".

Автобусите на градския транспорт нямат тахографи като междуградските рейсове, но по данни от GPS устройството, в случая автобусът е карал с 51 километра в час, твърдят от Столичния автотранспорт.

"Водачът е трябвало да завие надясно. Той е извършил една обиколка преди това. Всичко му е било наред и в този момент, когато не е успял да спре, в обяснението си дава ,че са му отказали спирачките", заяви Борислав Попов, началник "Безопасност на движението", Столичен автотранспорт.

На 19 май автобусът е минал на технически преглед.

"За усилията на спирачната система и тя е била в пълна изправност. Мерките са постоянни и минават на технически контрол автобусите. Правят им се тези периодични проверки", коментира Попов.

Шофьорът работи в Столичния автотранспорт от 2019 година. За 6 години е имал две леки произшествия. Преди катастрофата е бил в отпуск. Не е давал извънредни дежурства. От началото на годината са регистрирани 336 произшествия с шофьори на автобуси от столичния градски транспорт.

"130 от които са по вина на самите водачи, но това са леки ПТП, които се случват всеки ден с двустранни протоколи. По задръстванията, които се наблюдават в София, водачите в някои случаи карат с превишена скорост, за да могат да наваксат времето, което са изостанали", каза Попов.

"След като има изисквания за по-високи заплати, според мен лично, трябва да се изисква по-високо качество и по-голяма отговорност от страна на водачите на градския транспорт", смята Дунев, цитиран от БНТ.

"Не си позволяват да минават на червен светофар, защото има звено изградено от Столичен автотранспорт, които стоят на определени кръстовища, които се сменят постоянно и следят дали спазват водачите ни Закона за движение по пътищата", обясни Попов.

От началото на годината около 30 шофьори от градския транспорт са получили фишове за превишена скорост. Те сами си плащат глобите. В зависимост от нарушението подлежат и на дисциплинарно наказание.

Posted by Nadezhda Doycheva on Tuesday 27 May 2025

Видео

Коментари