Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

54 дни след смъртта на Сияна - обвинен шофьор, маркировка и подрязани храсти

Сияна загина на 31 март тази година.
Сияна загина на 31 март тази година.
  • На фаталната отсечка има няколко нови знака, чака се основен ремонт
  • Разследването срещу Георги Александров приключи рекордно бързо, това срещу чиновници продължава
  • Два тира катастрофираха на мястото след трагедията с детето

Маркировка, разчистване на храсти около пътя, по-често присъствие на Пътна полиция и няколко знака. Това направиха институциите за отсечката на смъртта до плевенското село Телиш, където преди 54 дни загина 12-годишната Сияна, показа проверка на “24 часа”.

Разследването за смъртта на детето приключи за рекордно кратко време, което е без прецедент при подобни случаи - 50 дни. Шофьорът на тира Георги Александров е обвинен и ще бъде предаден на съд.

Другото разследване за длъжностни престъпления заради лошия асфалт продължава и чака експертизи. Обвинени няма въпреки призивите на бащата на Сияна и посочването на основния виновник - агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ).

Досега стотици протестираха в цялата страна, а в Деня на детето на 1 юни се готви ново шествие. Зачестиха кръглите маси по пътна безопасност, а в парламента се подготвят поредните законови промени.

Подобренията на отсечката, на която Сияна бе убита, се свеждат до нови знаци и нова хоризонтална маркировка. Основният ремонт, както и обещаната светлоотразителна маркировка до момента не са извършени. От края на месец май са започнати ремонти, но те все още не са достигнали до опасния завой, на който бе отнет животът на момичето. От няколко дни в участъка между село Телиш и жп спирка “Хумата” също се полага нов асфалт.

Причината дългоочакваният ремонт да не се случва е, че доскоро имаше следствие заради трагедията със Сияна. По информация на “24 часа” той трябва да започне до края на август.

След смъртта на детето на фаталната отсечка са катастрофирали още два тира. Пред “24 часа” кметът на Телиш - Нели Дакова, потвърди тази информация. При двата инцидента шофьорите не са се съобразили с пътната обстановка, няма жертви и ранени.

“Започнаха частични ремонти с кърпене на участъци, но още са далеч от мястото на гибелта на Сиянка. Досега прокуратурата не позволяваше да се извършват каквито и да било дейности - разказа Дакова. - Маркировки и знаци има, както и постоянно присъствие на Пътна полиция и автомобилната инспекция”.

Според кметицата обаче трафикът не намалява. Работниците на терен го регулирали - спирали едната посока, за да пропускат другата.

“Шофьорите на автомобили станаха по-внимателни, но тези на камионите - не. Те продължават да летят по пътя - основно чужденци, турци и румънци”, разказва Нели Дакова.

Тя е категорична, че трябва да има основен ремонт, защото пътната настилка не била предвидена за огромния трафик и камионите. "Повечето от тях знаят обходните пътища между селата Радомирци и Ракита, а колегите там вече вдигнаха ръце, защото селските ни пътища също са под всякаква критика", допълва Нели Данкова.

"24 часа" потърси отговори и от АПИ за работата им след трагедията със Сияна.

"След пътния инцидент е положена надлъжна крайна и осова маркировка, както и шумна маркировка. Целта е с новата хоризонтална маркировка да се заостря вниманието на шофьорите и да се спазват правилата за движение. В отсечката се премахва и крайпътната растителност, с което ще се подобри видимостта", отговориха от агенцията, която се грижи за пътя.

На 7 май в АПИ е получено писмо от Окръжната прокуратура в Плевен, в което се посочва какви дейности могат да се извършват в участъка. На 21 май на 4-и км по пътя експерти от Института по пътища и мостове взели ядки от настилката. Целта е да се проучи пътната конструкция. Проверка на "24 часа" показа, че от властите вземат ядки за трети път от участъка.

До момента по делото за смъртта на детето са готови 4 експертизи. Сред тях са техническата за пътното произшествие, съдебномедицинската за Сияна и дядо , който беше тежко ранен, както и психиатричната за възрастния мъж (какво показва тя - четете в интервюто с бащата на Сияна горе на страницата). Експертизите за отсечката обаче все още не са готови. Работата по тях може да отнеме месеци. Извод има от експертизата за сцеплението на асфалта, според която последният поставен на мястото е с по-лоши показатели от стария.

Нерешен остава и големият проблем с тировете, казва и бащата на Сияна Николай Попов. Той често минава оттам и постоянно камиони изпреварвали колата му.

"Ограничението за товарни автомобили там е 70 км/ч и това не се отбелязва с пътни знаци, защото всеки професионален шофьор, независимо дали е от Конго, Бангладеш, Турция или от България, го знае - обяснява Попов пред "24 часа". - КАТ контролира скоростта, но настройва радарите на камерите да снимат над 90 км/ч. Толкова е ограничението за леки автомобили. Получава се така, че тировете минават с 95 км/час, имат толеранс - 25 км/ч за превишение над ограничението и не се санкционират. Фатално е най-вече за тях. В катастрофата със Сияна също имаме такъв казус. Единият от катастрофиралите наскоро тирове дори прегази лобното място на детето ми и цветята, които бях оставил", разказва Николай Попов.

Досега обвинен е само шофьорът на тира Георги Алексадров. Престъплението, за което ще отговаря пред съда, е причиняване на смърт по непредпазливост на Сияна.

Двама служители на пътната агенция бяха временно освободени. Това са директорът за поддържането на инфраструктурата Даниел Иваничков и регионалният шеф на АПИ в Плевен - Иванка Върбенова. До момента те се разследват, но са без обвинения. Това може да се случи, след като станат готови експертизите за състоянието на пътя. Все още се проверява и документацията по поръчките за ремонти, които са възлагани.

Видео

Коментари