Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Синдикалист: 5 лв. за паркиране в София ще донесат 50 млн. лв. за заплати в градския транспорт

6 дни София беше без наземен градски транспорт Снимка: Георги Палейков
6 дни София беше без наземен градски транспорт Снимка: Георги Палейков

50 млн. лв. допълнително могат да влязат в градския транспорт, включително и за вдигане на заплатите, ако се увеличат цените за паркиране в София.

 Това обяви председателят на Федерацията на транспортните работници в КТ "Подкрепа" и общински съветник от БСП Иван Кирилов. Той лично щял да подкрепи въвеждането на червена зона за паркиране и цена от 5 лв. на час за нея при гласуване в Столичния общински съвет.

Цената за зелена зона трябва да е 3 лв. на час вместо сегашните 1 лв., в синя да стане 4 лв. на час вместо 2 лв. в момента, а в новата червена зона да е 5 лв., разясни Иван Кирилов пред Нова телевизия. Това по изчисления на Центъра за градска мобилност щяло да донесе допълнителни 50 млн. лв. Те, според Кирилов, можели да се ползват за градския транспорт, включително и за изплащането на повишените заплати на шофьорите и ватманите.

Иван Кирилов КАДЪР: БНТ
Иван Кирилов КАДЪР: БНТ

В същото време обаче синдикалистът се обяви против увеличение на цената на билетчето, която от години е 1,60 лв. Според него това щяло да има обратен ефект и да откаже хората да ползват градския транспорт.

След като опитаха да блокират София и успяха да си издействат 15 млн. лв. от правителството, сега синдикатите готвят протест и във Варна, където също шофьорите от градския транспорт настояват за увеличение, разказа Кирилов. Там настояването е за увеличение на заплатите на два пъти - първо 200 лв. и после още 100 лв., като са нужни 6,5 млн. лв. Заради блокадата на София обаче синдикалистите нямали време да преговарят с общината във Варна.

„Може да се стигне до ефективен протест и там. Колегите са в пълното си право. Исканията са за двустепенно увеличение на възнагражденията. Те са отправили писмено искане към Министерството на финансите за допълнителни 6,5 милиона лева. Община Варна твърди, че пари няма", обясни той.

Според него обаче винаги може да се намерят финансови резерви. „Моята позиция е, че трябва да има субсидия. Всички институции, които са ангажирани с градския транспорт – трябва да се намесят – както МФ, така и Община Варна", подчерта той.

Видео

Коментари