Децата плащат сметката за нашите разговори, но каня протестиращите на среща
Кметът на Столичната община Васил Терзиев все пак ще приеме представители на протестиращите служители на градския транспорт в София на среща, "за да си препотвърдим позициите".
"По мои наблюдения наземен транспорт няма, а знаете каква е моята позиция по въпроса. Чухте, че нямат намерение да възстановят транспорта дори и за матурите, така че децата трябва да платят сметката за нашите разговори. Но въпреки всичко аз ще поканя част от колегите на разговори, за да им препотвърдя позицията и да начертаем някакъв път как да вървим напред, да видим има ли нова страна, има ли мислене", заяви Васил Терзиев.
"Очаквам от тях не само искания, но и конкретика за нещата, които са заложени не само за тази година, защото става дума за многогодишна рамка, какво и как смятат да бъде постигнато без това да счупи транспорта и други системи в града", каза още Терзиев.
"За мен слизането от 400 лева на 300 лева не е отстъпка, когато си започнал с едно необосновано искане, което не е подплатено с данни, не е казано откъде ще дойдат парите и не е отговорено на най-важния въпрос: как ще променим двата най-съществени проблема - липсата на водачи и сервизни работници.
"Направен е анализ колко деца са имали проблем със стигането до училище през двата дни, в които нямаше транспорт. Работи се с МОН и РУО и всички деца ще стигнат до матурите на 21 и 23 май", увери кметът.
"Няма план Б - когато няма средства, няма план Б. Когато в семейството много ви се иска да направите нещо, но когато нямате средства - не го правите. И на нас много ни се иска, и аз не бих искал 1 милион софиянци да са заложници на тези преговори, но когато няма тези средства или осигуряването им е на висока цена за другите професии и инициативи, какъв е отговорът според вас".
„Не може нагласата да бъде "Няма да говорим за нищо по-различно от твърда заплата към основната и нищо по-различно от еднакво за всички". Трябва да има обосновка откъде ще дойдат парите. Предложих 100 лв. увеличение на заплатите и 100 процента увеличение на бонуса за електротранспорт и автотранспорт. Така ще имаме транспортна рамка с 55 милиона лева дефицит. Ако държавата плати 20 милиона за охраната на метрото, това значи, че от това предложение, което всички считат за толкова неприемливо, тръгваме с 35 милиона лева на минус. Оттам нататък всяко нещо отгоре добавя още към сумата", каза още Васил Терзиев.