Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

И
на Асса стои зад обновената визия на лицата в БНТ. За година работа в Националната медия тя доказа, че я бива като главен дизайнер.
Макар че се сблъсква с тежката бюрократична машина в телевизията, ентусиазмът й побеждава трудностите.
"Мотивирана съм да пренеса стила и визията за шик и у нас - признава Ина Асса, която в CV-то си има стаж в световно известни модни брандове. - Още повече че БНТ се е отърсила от онова схващане за архаичност. Е, понякога малко бавно стават нещата от административна гледна точка, не сме чак толкова гъвкава телевизия като частните. Но това, че всичко е черно на бяло, има и своите предимства.
Никога не съм твърдяла, че мога всичко. Затова и не вземам еднолични решения, без да са съгласувани с комисията по облекло, на която съм председател. Най-много в работата ми помогна моят пряк шеф Симеон Касабов, който ми даде пълна свобода в естетския план на професията ми."
Стремежът на Ина е всеки водещ на новините, на културно или развлекателно предаване да има своята характерност
За целта облича всеки в определена марка дрехи и стриктно следи да не се дублират. Чаровната дама не крие, че за да прокарва идеите си, често изпада в леки пререкания с водещите, които обикновено имат мнение за това как трябва да изглеждат на екран. Понякога то съвпада с нейното виждане, но и не са малко случаите, в които й се налага да ги убеди, че това, което смята, че е най-добре за тях, наистина е така.
"Трудно е, но съм доволна, че хората постепенно започнаха да вярват и да виждат, че в идеите ми има тенденция. Водещите на "Денят започва с култура" - Шани (Александра Гюзелева) и Георги Ангелов бяха доста изненадани, след като в продължение на две седмици и двамата бяха облечени само в синята гама. Исках да видя дали хората ще обърнат внимание на визията им.
Но експериментът ми не беше случаен, така се получава повторение, а когато изграждаш образ, това става с наслагване" - разкрива някои трикове в стила Ина. На този 1 април например и Явор Стаматов, и Марио Гаврилов са издокарани в дрехи, решени в различни видове червени райета. Неизменна част от костюмите им са и кърпичките, като презумцията е да се отличават от всички останали водещи в другите телевизии.
Младата дизайнерка Мила Атева ексклузивно създава всяка седмица облекла за Мария Силвестър - една от водещите на "Неделя х3". Ина е категорична, че Мария винаги е екстравагантна и нито една марка не би могла толкова добре да я определи, както дизайнер, с афинитет към същия стил.
Облеклото на Андрей Захариев, който води по-сериозна рубрика в неделното шоу, е подобаващо, въпреки че понякога носи и спортни сака и панталони.
"Саното прилича на скейтър, така е облечен и в сериала "Под прикритие"
Това е неговият стил и е трудно да го направиш по-различен - казва Ина. - Той е цветен, с кецове и му отива да е така облечен. Пък и говори за музика, което по някакъв начин го препраща към по-младата аудитория зрители."
За имиджа на Радина Червенова и въобще за дамите от новините се грижи утвърдена световна модна фирма. Мъжкият състав също се облича от популярна чужда фирма. Българска дизайнерка, завършила образованието си в Милано, е създала своя марка, която се е превърнала в запазена за Мира Добрева.
"Денят отблизо с Мира Добрева" е външна продукция, но съпругата на продуцента Жоро Торнев винаги е била емблематично лице на БНТ. За нея Ина казва, че е винаги с подбран гардероб и независимо, че предаването й е сутрин, тя е облечена така, че със същия тоалет може да отиде и на вечерен коктейл. "По-официалният стил е нейният, не може да я сложим в спортна стилистика, която не й е присъща.
В новото предаване на БНТ "Кауза БГ" водещата Милена Цветанска е облечена както тя се харесва
Винаги е елегантна и не можеш да я промениш, като й сложиш спортно сако, защото няма да се чувства комфортно и това ще си личи. Естествено е, че има водещи, с чийто вкус се съобразяваме, но даваме съвети на тези, които се лутат и не са много убедени какво им стои добре.
Вкусът е много относително нещо, а когато става въпрос за екран, е още по-сложно. Трябва така да изглеждаш, когато си пред камерата, че все едно дрехата не ти стои странно" - категорична е Ина.
С усмивка признава, че са й обръщали внимание, че един от спортните журналисти в телевизията стои неестествено, облечен в сако. Истината е, че когато някой няма жестовете на човек, който носи сако, това си личи. Новинарката Наталия Николова от сутрешния блок е облечена от българска фирма. Дизайнер номер едно иска чрез новинарката да покаже по-различна визия, която се вписва в сложната комбинация да представяш сутрин сериозна информация на зрителите. Идеята й е Наталия да изглежда толкова сериозно, колкото и водещите на вечерните емисии новини, въпреки че в дрехите й има доста копринени блузи и повече цвят.
По-цветните одежди определят модните тенденции за пролетно-летния сезон
Другите актуални гами са комбинацията от бяло и черно, розовото, бялото, бежовото, дори кралскосиньото, което разчупва тъмносиния костюм, който според Ина Асса е новото черно. Хитовите облекла при мъжете са по-спортните костюми, решени в светлосиньо или с розово сако, каквото носи приятелят й, например. По ярките цветове винаги са били за по-смелите мъже, които обичат да експериментират. Чантите за дамите трябва да са големи и цветни - зелени, оранжеви, жълти, червени. Отживелица е да се връзват обувки с чанта. Или както казва Ина:
"Колкото си по-екстравагантен, толкова си по-готин!"
Нейно мнение е, че мъжете са лесни за стилово насочване. Пример за това е Горан Благоев - вещ в църковните въпроси. Той бил от водещите, които не обръщали голямо внимание на външния си вид пред камера, но вече не е така. Станал е по-придирчив, което е негов плюс, след като продуцентът на предаването "Вяра и общество" поискал от дизайнерката Горан да изглежда като оксфордски преподавател.
"Жените определено са по-трудни за обличане. Някои не си харесват коленете или въобще краката, или пък нещо друго, но винаги намираме начин всички да сме доволни от визията" - признава Ина Асса.