Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Васил Терзиев
Васил Терзиев

За първи път след 3 седмици протести на живеещите около НДК кметът на София Васил Терзиев заговори за допуснати грешки. Според него общината е сгрешила, като не е обяснила на хората предварително промените.

Освен това не е бил направен предварителен анализ какви ще са ефектите върху движението по булевардите "Патриарх Евтимий", "Витоша" и "Фритьоф Нансен", става ясно от думите на кмета Терзиев.

Заради това в следващите три месеца ще се прави анализ какви са ефектите от промененото движение, при което бяха изградени велоалеи и бусленти, бяха намалени платната за автомобили и се намалиха паркоместа.

"Отчитам като слабост на проекта за промените в движението по бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Витоша" липсата на още по-силна предварителна комуникация. Реших да възложа създаването на работна група за обсъждането му." Това съобщи във фейсбук профила си кметът Терзиев.

"Разговорът за София трябва да е на първо място професионален и граждански, преди да бъде политически. Не заради неудобството, а заради отместването от истински важното - как да превърнем София в пълноценен европейски град и най-накрая да започне да се развива.

След множество разговори с гражданите на София, на които благодаря за обратната връзка за промените в движението по бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Витоша", реших да възложа създаването на работна група за обсъждане на проекта. В нея да участват всички заинтересовани страни, за да имаме цялата картина за ползите му. Ако има отчетени проблеми, да се търси решение за подобряването им. Обсъждането трябва да стъпва както на предложенията, които получаваме, така и на данните, които събираме в момента.

Отчитам като слабост на проекта липсата на още по-силна предварителна комуникация. Въпреки че е бил обсъждан години наред, въпреки че е бил гласуван в множество документи, дължим на гражданите яснота и диалог.

Целта на подобни проекти е да модернизираме града - по-бърз градски транспорт, удобен велотранспорт, по-чист въздух. Такива проекти са изключително сложни, защото трябва да бъдат балансирани интересите на много страни - на жителите в квартала, на гражданите, които искат по-чист въздух, на хората, които сутрин пътуват с кола и бързат за работа, на пътниците от градския транспорт, на пешеходците... На практика всички имат отношение.

Благодаря на гражданите, които отделиха от времето си, за да споделят проблемите от промяната и на тези, които критикуваха градивно.

От начало на проекта поставих четири приоритета като условие за реализацията му:

- изграждане на велоалеи, за да се развива веломрежата на София и да има градът алтернативни форми на придвижване;

- градският транспорт да се движи по разписание и да подобри услугата за гражданите;

- проектът да се реализира с минимална загуба на паркоместа до изграждане на алтернативи;

- проектът да не повлиява негативно на трафика в центъра.

Отправям покана към заинтересованите и експертни групи да се включат в конструктивната дискусия. Допълнително ще обявим ден и място до края на седмицата.

Досега показахме едно - работим за решаване на заплетени и наследени проблеми конструктивно. Ще продължим така и в бъдеще", пише още Терзиев.  

Разговорът за София трябва да е на първо място професионален и граждански, преди да бъде политически. Не заради...

Публикувахте от Васил Терзиев в Четвъртък, 16 май 2024 г.

Припомняме, че промените в организацията на движението по трите столични булеварда - "Патриарх Евтимий", бул. "Витоша и бул. "Фритьоф Нансен" предизвикаха масово недоволство сред столичани. Те твърдят, че заради нея се задръства центъра на София. Въвеждено е двупосочно движение по "Фритьоф Нансен" и е намален броя на паркоместата. По бул. "Патриарх Евтимий" вече са обособени две велоалеи.

От Столична община посочиха, че тя е съгласувана с представител на СДВР. Софиянци обаче организираха редица протести срещу промененото движение. 

"24 часа" направи журналистически експеримент дали наистина новата организация на движението в центъра столицата задръства центъра ѝ. 

Преди обяд маршрутът от "Попа" по "Патриарх Евтимий" до "Фритьоф Нансен", оттам към бул. "България", качване покрай административната сграда на НДК и включване в обновения и стеснен участък от "Витоша" в посока кръстовището с "Патриарх Евтимий" се преминава за 9 мин.

По-късно същия ден, към 17:30 същия маршрут в час пик се преминава за 8 минути.