Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Никола Минчев Кадър: bTV
Никола Минчев Кадър: bTV

„Като председател на Народното събрание съм ползвал транспорт на НСО. В момента също ползвам, защото зам.-председателите на Народното събрание имат право на този транспорт. Има възможности за получаване на охрана, когато има конкретна заплаха към някое лице. Аз нямам слава Богу. Кирил Петков има охрана някъде отпреди 6 месеца, когато и беше получена конкретна заплаха към него."Това обясни в предаването „Лице в лице" по bTV водачът на евролистата на ПП-ДБ Никола Минчев във връзка с инцидента с автомобил на НСО, в който пътуваше лидерът на „Продължаваме промяната" Кирил Петков. Ударът стана на Т-образно кръстовище на входа на Аксаково. Шофьорът на цивилния автомобил почина, а неговата спътничка е в тежко състояние.

„Никога не съм питал дали имам право да избера охранител или шофьор, тъй като не съм познавал и хората. Още, когато за първи път станах председател на Народното събрание и ми бяха назначени екипи, с които бях ежедневно, това бяха непознати хора за мен и не съм предявявал каквото и да е желание. Но предполагам, че имаме право на този избор", обясни още Минчев

"Скоростта на колите от НСО зависи и от режима, по който се движат. Те имат и специален режим на движение, и Закона за движение по пътищата дава някои допълнителни възможности. Но винаги при спазване на безопасността, при спазването на пътната обстановка. Не определят пътниците скоростта, но се определя от режима", каза той.

"Не мисля, че охраняваното лице може да определя скоростта. В крайна сметка, кое е безопасно, винаги се определя от водача. Винаги е така, не само като се касае за НСО. Но пак казвам, зависи от режима, когато колата се движи в специален режим, тогава има по-различно третиране на пътя".

През октомври служебният кабинет предложи промяна, с която срокът от 4 години за охраняване на бивши председатели на НС и премиери се съкращава. Причината е, че в последно време премиерите и шефовете на парламента се сменят начесто и това означава огромни разходи от страна на НСО, става ясно от мотивите на служебния по това време министър-председател Гълъб Донев.