Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Яхтата ”Шехерезада” е дълга 140 м СНИМКА Инстаграм Luxury Yachts Group
Яхтата ”Шехерезада” е дълга 140 м СНИМКА Инстаграм Luxury Yachts Group

Преди дни сателитна снимка на празното място, оставено в Марина ди Карара от мегаяхтата „Шехерезада", която се приписва на Владимир Путин, предизвика тревога у мнозина в Италия и по света.

Разследване на в."Република" обаче стигна до извода, че огромният и луксозен плавателен съд , запориран от италианските власти, е отишъл на поддръжка в корабостроителница. Става въпрос за периодично извършвана дейност, която е изключително скъпа. В момента разходите по нея се поемат от италианската държава и до сега са стрували над 4 млн. на данъкоплатеца. Изглежда много трудно те да бъдат възстановени, а сметката набъбва все повече и повече.

Яхтата „Шехерезада" е един от най-скъпите морски трофеи на руските олигарси, запорирани в резултат на санкциите на ЕС. Тя е дълга 140 м.и притежава всичко необходимо за охолен живот по вода. Има 22 кабини за 40 гости, сауна, турска баня,зала за криотерапия, кино, танцов салон с отварящ се покрив, две писти за хеликоптери. Разполага и с 4 апартамента с рояли, но най-луксозни са двата президeнтски апартамента,които имат мраморни бани и големи гардеробни. Екипажът се състои от 93 души, в това число моряци и охранители. „Шехерезада" е дело на германската корабостроителница „Лурсен", от която излиза през юни 2020 г. С оборудването си цената на кораба достига 700 млн.евро.

Въпреки че в случаи като този е трудно да се достигне до реалния собственик, според западните служби яхтата е предназначена за личните нужди на руския президент. Затова и на 6 май 2022 г. е „замразена" на италианското пристанище по решение на тогавашния финансов министър Даниеле Франко. Юридически това решение задължава държавата да гарантира, че корабът ще остане в перфектно състояние. Това означава обаче и солена сметка за италианския бюджет. Още в началото плавателният съд беше поверен за поддръжка на Italian Sea Group, която е една от компаниите лидер в тази сфера. Първата сметка беше изпратена до официално посочения като собственик на кораба Едуард Худайнатов, бивш шеф на „Роснефт", който по онова време не беше под ударите на санкциите. После обаче и той попадна под мишената на ЕС и му бяха запорирани и два луксозни имота в Италия – „Вила Серена" в центъра на Рим и „Вила Алтакиара" в Портофино. Сметката, изпратена на олигарха за първата поддръжка на кораба, е от 6 млн.евро. Следващите 4 млн.евро обаче са на гърба на Италия. Никой не може да предвиди дали един ден държавата ще може да си върне тези пари.