Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

"Петлите" искат старт на пистата "Пол Рикар" СТАНДАРТ: Трасето на "Пол Рикар" се смята за най-добрата френска писта, която има зад гърба си 14 старта във Ф1 и десетки състезания от сериите "Льо Ман".

Франция може да се върне в световния шампионат във Ф1 още догодина, разкрива излизащият в Ница вестник "Матен".
Официалното обявяване на това се очаква в първите дни на януари, твърдят хора, които са ангажирани с проекта пистата "Пол Рикар" да се появи в календара на новото първенство.
"За момента индикациите са за зелена светлина, която скоро ще бъде запалена", категоричен е Жил Дюфеню. Той е човекът, оглавяващ екипа, който работи за реализацията на проекта. "Нашата схема в момента е

оптимизъм, разсъдливост
и прецизност"

В момента работата на екипа се следи лично от премиера на Франция Франсоа Фийон.
Пистата "Пол Рикар", с която французите се надяват да възстановят присъствието си във Ф1, е добре познато трасе. На нея са проведени общо 14 състезания от шампионата, преди катастрофата на Елис де Анжелис през 1986 г. да бъде

използвана като претекст,

за да се пренесат състезанията на трасето "Маникур" край Невер.
Справката на в. "168 часа" обаче показва, че причините са били чисто икономически и политически и са свързани с президента Митеран. В края на 80-те години на миналия век той лично е настоявал за реновирането на "Маникур". Причината за това е дългогодишното му близко приятелство с Ги Лижие, който през тези години е собственик на отбор от Ф1. Фабриката на тима "Лижие" е в северната част на пистата.
Отделно кмет на град Невер е Пиер Берегавой, който пък е в една партия с Митеран. Двамата работят за икономическото съживяване на региона. По време на състезания от Ф1 областите, в които се намират пистата

реализират внушителни печалби от туристи,

ресторантьорство и услуги за пристигащите 100-150 000 души за четири дни от седмицата.
"Невер обаче се оказа непопулярно място - коментира френският журналист Алекс Бено. Всяка година "Маникур" губеше пари. Причината е, че Невер не предлага никакви възможности за развлечения за толкова много туристи по време на бензиновия уикенд."
В същото време "Пол Рикар" се намира само на 20 мин от плажовете на Средиземно море, а като цяло регионът между Тулон и Марсилия е свързан предимно с туристическия бизнес.

Последното състезание

на смятания за изключително популярен сред тимовете комплекс е през 1990 г. Пистата е ценена от пилотите и по друга причина. На това трасе се правят повечето от зимните тестове в Европа, а температурите и климатът са чисто средиземноморски. На този коз разчита и групата, която работи за "Пол Рикар" в офиса си в град Ле Кастейе.

 

 

"Ферари" са оптимисти за следващата година

"Ние следваме плановете си, от няколко месеца работим по нашия нов проект", заяви по време на видеосреща с феновете на "Ферари" спортният директор на Скудерията Стефано Доменикали.
След един доста спорен сезон "червените" очакват по-доброто бъдеще с началото на новото първенство. В отбора прекратиха развитието на своя болид "F150 Италия" доста преди края на шампионата, насочвайки усилия и финанси към разработването на колата за 2012 г.
"Първите показатели са, че в новото първенство ще имаме много силен болид - категорично твърди Доменикали. - На хартия нещата изглеждат много добре, но трябва да изчакаме първото излизане на пистата. Да останем реалисти и да не отделяме краката си от земята."
Доменикали изрично обяснява, че забраната за монтирането на ауспусите на нестандартни позиции в автомобила и генерирането на допълнителен натиск към пистата, която влиза от новото първенство, е много важна.
Босът на "Ферари" се аргументира с това, че в тима не са били наясно с плюсовете от това и дали те са допринасяли за доброто представяне на пилотите.
"Забраната практически ни връща на онова равнище на работа по аеродинамиката, по което ние работим от месеци", допълва Доменикали.
С идването на инж. Пат Фрай в отбора допълнително се е увеличила и мотивацията на работещите по проекта. Доменикали обаче категорично избягна прекия отговор дали и как биха се отразили на Фелипе Маса слуховете, че от 2013 г. той ще бъде заменен от поляка Роберт Кубица.

 

 

$100 млн. наливат край град Зарате

$100 млн. ще налее Аржентина, за да може стартът на нейната GР да се върне в календара на Ф1 най-късно през 2014 г. Това ще се случи най-късно в 2014, след като преди седмица започна изграждането на ново трасе край Зарате.
Последният старт от първенството бе на "Аутодромо Оскар Алфредо Галвеж" през 1998 г. Старото трасе се намира недалеч от Буенос Айрес.
Новото съоръжение ще носи името "Велосидад Спийдсити Зарате" и трасето ще бъде дълго 4,7 км. Комплексът се намира на малко повече от 100 км от столицата на Аржентина. Намерението на южноамериканците е трасето едновременно да бъде ползвано от Ф1 и сериите "Льо Ман", които за момента нямат кръг в тази част на континента.
Изграждането на "Зарате" ще бъде на два етапа, като при първия пистата ще може да е кръг от световния шампионат на пистовите мотоциклетисти, а след това - и на Ф1.

 

Само един българин с титла от Франция

Единствено българският състезател в пистовия мотоциклетизъм Богдан Николов има финал на френска писта. През 1992 г. на "Маникур" европейският шампион в клас до 80 куб. см от 1988 г. завършва трети в 8-часовия маратон на трасето край Невер.
Това носи на плевенчанина световната титла при серийните мотоциклети, което е най-голямото постижение на страната ни в моторните спортове. Четири години преди това той завършва и като световен вицешампион в най-малкия клас.
Край Невер Николов участва в маратонския спринт с "Дукати", а втори и трети пилот в състезанието, както и през целия сезон '92, са Димитър Маринов (Мижи) и Сергей Сергеев (Сижи).
Последните 40 мин от надпреварата на "Маникур" Николов управлява мотора си без предна спирачка. Това поставя под въпрос не само финала във Франция, но и титлата за сезона. Преди френските 8 часа на "Маникур" българинът е лидер в класирането. Но за да спечели титлата, той трябва да финишира не по-надолу от 3-тото място.
"Никога не съм имал по-тежко състезание от това - казва пилотът на финала. - Накрая трябваше да убивам скоростта, удряйки мотора на всеки завой в предпазните ограждения."