Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Гроздан Караджов снимка Велислав Николов
Гроздан Караджов снимка Велислав Николов

В понеделник или вторник ще имам среща с вицепремиера и финансов министър Асен Василев, за да обсъдим още възможности за допълване на нашия бюджет. Особено след като се видя, че кооперирането между законодателната и изпълнителната власт позволи нещата да потръгнат, каза вицепремиерът и регионален министър Гроздан Караджов в предаването на БНТ „Денят започва с Георги Любенов“.

Според Караджов сагата с неплатените пари на пътностроителните фирми вече е приключила, по последни данни от 650 млн. лв. вече са платени към 600 млн. лв. Това извънредно плащане не е предвидено в бюджета за тази година и той ще трябва да бъде допълнен, обясни Караджов.

„И резултатът се вижда – навсякъде текат ремонти по пътищата. 2500 км се ремонтират основно, половината са довършване на стари проекти, но другите са нови“, каза Караджов.

Той повтори, че милиарди левове от европейски програми са застрашени особено по общински проекти, тъй като цените, по които строителството е започнало, вече са съвсем други, инфлацията при строителните материали е много голяма. Чрез промяна в Закона за обществените поръчки ще се позволи стойността на вече сключени договори да може да се променя с максимум 15%. Методиката за индексирането все още се дебатира с бранша.

С допълнителните пари, които ще трябва да отпусне бюджетът, ще се деблокира строителството на „Хемус“ и на магистралата Видин – Ботевград. Според Караджов преди да стане това, ще се разреши възелът с инхаус договорите, което също ще трябва да мине през парламента.

На 6 юни ще има голяма среща между МРРБ и МОСВ за довършването на магистрала "Струма" в частта през Кресненското дефиле. Вицепремиерът по климатичните промени Борислав Сандов настоява да има нов ОВОС и ако има възможност - да се поиска от ЕК финансиране на друг вариант за тази част, който да минава под формата на голям тунел. Според Караджов начин за разрешаване на този спор е да се започне строителството на едното платно на магистралата по съществуващия ОВОС и когато той приключи, да се реши въпросът за другото платно.