Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

"Ферари" тайно тества колата си за догодина КАКВО ИМА ПОД КАПАКА: Фелипе Маса кара болида в Корея, изпробвайки части от бъдещата кола на "Ферари".

Отборът на "Ферари" вече изпробва иновациите, с които ще бъде натъпкан болидът на червените за следващото първенство.
Част от тези елементи и новости са вложени в болида на Фелипе Маса и в последните два старта бразилецът разчита именно на тях.
Предположенията, че в сегашния автомобил F150 има радикална промяна, дойдоха след силната езда на Фелипе Маса в Япония и Корея.

Видимата разлика
в карането на бразилеца идва именно заради промените в болида

Повечето от тях са скрити "под капака". Но за присъствието им говори самото поведение в този болид на "Ферари". Не е ясно дали по време на свободните тренировки и в квалификациите инженерите правят промени, или те се правят единствено за самата надпревара.
Италиански медии твърдят, че става дума за подобрена електроника, както и различни нови елементи в скоростната кутия на F150. Отделно от доста време се знае, че инженерите по аеродинамиката на "Ферари" работят по свой вариант на предното крило. То копира идеите за подвижния елемент, чиято легитимност дълго време бе оспорвана, но успешно се ползва в колите на "Ред Бул."
Тъй като възможностите на Маса да влезе в тройката отдавна се изпариха, промените се правят именно в неговата кола, а не в тази на Фернандо Алонсо. Все още има много шансове испанецът да завърши първенството като вице на Фетел.
Практиката в старите болиди да бъдат монтирани нови елементи не е нова. Смята се, че първи това са направили именно фераристите още в края на 70-те години на миналия век.

Това позволява инженерите да събират информация за поведението на колата не по време на тестове,

а при реалното напрежение и натоварване в състезателна обстановка.
Скудерията заряза тазгодишното първенство още в началото на август, виждайки, че не може да се справи нито с "Ред Бул", нито с "Макларън".
За втори пореден сезон Скудерията е трета в шампионата на конструкторите, независимо че определи тазгодишния си автомобил като върхово постижение на технологии и дизайн.
Според италианския журналист Марко Пасторино работата по болида за 2012-а е започнала още през юни. Проектът носи работното название "Модело зеро додичи", а някои от компонентите му са били завършени още преди средата на септември.
Пасторино допълва, че болидът на Маса ще бъде подобряван и за оставащите три старта на първенството - в Индия (30 октомври), Абу Даби (13 ноември) и финала в Бразилия (27 ноември).
Няма информация дали промените ще бъдат правени "с натрупване" на предишните иновации, или за всяка една от оставащите три писти бразилецът ще използва различни модули от бъдещия болид.

"Ред Бул" постави точката
В неделя "Ред Бул" прибра и втората от двете титли в шампионата на Ф1, печелейки за втора поредна година купата и при конструкторите. Себастиян Фетел и Марк Уебър събраха общо 558 т. Така отборът сложи точка на всички интриги около двете титли в сезон, който бе доминиран от най-младия двукратен световен шампион Фетел и недостижимия болид RB 7.
До края остава да се реши само кой ще е първи подгласник на Фетел. За мястото претендират Бътън ("Макларън") 222 т, Алонсо ("Ферари") 212, Уебър ("Ред Бул") 209 и Хамилтън ("Макларън") 196 т.

 


Алиансът на отборите
от Ф1 се разпада
Асоциацията на тимовете от Ф1 (FOTA) е пред разцепление. Обединението на отборите, създадено преди три години, е на път да се разпадне, след като вътре между 11-те тима има несъгласие между богатите и бедните.
FOTA се роди, за да бъде алтернатива за решенията на Международната автомобилна федерация (ФИА), но от дванадесетте члена вън от организацията вече е "Испания Рейсинг Тим".
Напускането на отбора бе заради факта, че грандовете стават все по-богати, докато малките тимове са принудени да работят в рамките на големи финансови и технически ограничения. "Испания Рейсинг Тим" бе един от тези, които се родиха благодарение на политиката на ФИА за ограничения в бюджетите.
В същото време и екипите на "Ред Бул", "Мерцедес", "Ферари" и "Макларън" правят съкращения. Те обаче са върху далече по-големи бюджети и са несъизмерими с редуциране парите в малки отбори.
Възможното разпадане на FOTA накара бившия президент на организацията Стефано Доменикали да заяви в Корея, че съществуването на организацията е, за да подобри положението на тимовете. Това според италианеца налага и повече взаимно уважение и разбиране. Той ще се опита да обедини асоциацията на среща следващия месец в Абу Даби.

 

Двоен възел за титлата
в пистовия шампионат
42-годишният Илия Царски ("Автоцар") за една бройка да спечели шампионската титла още миналата седмица. При старта в Бургас обаче панагюрецът допусна грешка, в него се удариха два автомобила и Малкия цар финишира втори в серията.
Това му донесе 18 т., което означава, че титлата в майсторския клас ще се решава в началото на ноември в Гърция. Прекият конкурент на Царски - Константин Маршавелов ("Бета Рейсинг"), пропусна последното състезание, след което панагюрецът води с 22 т. Двамата са с двете последни модификации на "Мицубиши Лансър" и от изхода на гонката на пистата "Серес" ще се разбере кой от тях печели титлата.
Тя може да стане притежание на Маршавелов при положение, че той финишира първи в Гърция, а Царски е 9-и и по-назад или изобщо не завърши състезанието.
Предсрочно в първенството шампион стана и Георги Пейчев ("Ви и Джи Тим", "ФИАТ Пунто S1600"), а гръцкият старт остава да реши въпросите за още три шампионски титли на 2012 г.