Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

"Ферари" вика на помощ старата гвардия ОБРАТНО: Южноафриканецът Рори Бърни позира пред един от болидите, които направиха Шуми шампион, а него всепризнат доайен на дизайнерите.

Спешни кадрови промени текат едновременно в два от топотборите на формулата.
Драматичният провал при "Ферари" този сезон и липсата на успехи при "Мерцедес GP" са причина за шефските рокади.
Базата на италианците в Маранело е напусната от шеф инженера на фераристите Алдо Коста, който се мести в Щутгарт в отбора на Михаел Шумахер. Техническата структура на тима се подсилва и от топинженер - Джеф Уилис. Коста ще бъде отговорен за дизайна на болидите MGP W03, а двамата с Уилис, който ще е оторизирания за технологичното развитие на колата, ще са подчинени на техническия директор Боб Бел.
Коста допреди време бе в сърцето на "Ферари", а Уилис в продължение на два последователни сезона командваше техниката в "Ред Бул". Тези факти обясняват дългосрочните цели на Щутгарт -

трябва да бъдат победени преките съперници

Тази промяна в структурата на германския тим идва два дни преди старта на японската GP, преди която "Мерцедес" е четвърти в класирането на тимовете със 114 т. Шансовете да прескочи до 3-ото място, на което са фераристите (268 т.), са малки. В същото време върви и реструктуриране при италианците. Пълната паника от крайно неуспешния болид F150 Италия и колебливото представяне на фераристите кара тима да вика на помощ старата гвардия. След като бе встрани от отбора в продължение на няколко сезона, сега в Маранело се завръща Рори Бърни.
Новината за това е съобщена от два независими източника, единият от които в самия щаб на "Ферари".

Точно 67-годишният южноафриканец бе "мозъкът" зад фантастичната кариера на Михаел Шумахер

в италианския му период.
В стария си тим Бърни ще работи с новия технически бос Пат Фрай. За италианците целите са победи в шампионата, но преди това трябва да направят болид, който може да им даде единствено Бърни. В Маранело смятат, че с роденият в Претория дизайнер тимът ще успее да се справи с гения на автомобилните конструкции Ейдриън Нюи и "Ред Бул" няма вече да е с тотално техническо надмощие догодина.
Както каза за "168 часа" италианският колега Марко Пасторино, болидът за 2012 г. вече бил завършен на проектно ниво от дизайнера Ник Томбазис,

но зад него изцяло
се откривали идеите
на Рори Бърни

Интересното е, че за момента в "Макларън" не обявяват промени. Експерти смятат обаче, че това също ще стане в скоро време, когато ще се подсили техническият екип. Към днешна дата на свободния пазар на топ-инженерите няма свободни. Това може да означава, че тимът на Мартин Уитмарш ще се опита да купи някои от най-добрите в другите тимове.

 

Бутат "Форд" и Хирвонен към титлите

Отборът на "Форд" може да стане световен шампион и при пилотите, след като в завършилото френско рали неочаквани обрати пренаредиха класирането.
В Елзас "Ситроен" получи двоен удар. Първо седемкратният световен шампион Себастиян Льоб отпадна на 26-ия километър от надпреварата (проблем с мотора). След това ралито бе спечелено от партньора му Себастиян Ожие, но пък третият автомобил на французите - този на Петер Солберг, бе декласиран от третото място.
Техническата проверка на колата на бившия световен шампион Солберг показва, че тя е с 4 кг по-лека от стандартите и така мястото му е заето от Мико Хирвовен ("Форд").
"Не е особено приятно да получиш авантаж заради проблемите на своя колега - коментира Хирвовен. - Но правилата са еднакви за всички и неточностите винаги се наказват в ралитата."
Хирвовен се класира четвърти (12 т.), но с изваждането на Солберг от листата пилотът на "Овала" взе още 3 т. Така два старта преди края на шампионата Хирвонен и Льоб имат по 196 т., а Ожие ги следва на 3 т. отзад.
Това означава, че в последните две ралита за сезона - в Испания и Великобритания, по-предното класиране или евентуално отпадане на всеки един от тях може да означава световна титла.
Освен короната при пилотите двете състезания ще са решаващи и за титлата при производителите. Сега "Ситроен" води с 372:317 на "Форд", който не е печелил тази корона в продължение на три години. През това време "Ситроен Тотал" е категоричен първенец.

 

Малкия цар повежда в шампионата

Спонсорираният от панагюрската фирма "Асарел Медет" пилот Илия Царски обърна нещата в пистовото първенство в своя полза миналата неделя. Познатият като Малкия цар панагюрец спечели надпреварата на пловдивското трасе "Дракон" и оглави класирането в най-атрактивната група. Във второ поредно състезание Царски води страховита битка с прекия си конкурент Константин Маршавелов, чиито две "Мицубиши Лансър" са най-бързите и най-добре подготвени коли в цялото първенство.
Край село Калояново обаче Маршавелов получи сериозен дефект за първи път от началото на шампионата, но успя да запази позицията си до финала. Завършвайки втори, пловдивчанинът допълнително опъна интригата на шампионата. Гонката между двамата пилоти е от началото на сезона, а две състезания преди финала те са разделени само от четири точки (108:104).
"Страхотно състезание, още повече че в квалификациите колата бе крайно нестабилна - обяснява Царски. - Наложи се момчетата да работят по нея до разсъмване, но успяхме да направим добри настройки. Това ни даде добър аванс в състезанието."
Следващият старт е след две седмици в Бургас, а сезонът завършва в началото на идния месец на гръцката писта "Серес".