Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Катастрофата на "Струма" не е обикновена Виолета Комитова

Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството каза, че има нещо много странно, което прави впечатление, по повод на инцидента на АМ "Струма". Този пожар е възникнал много бързо и се е разгорял, това става в много особени случаи, посочи министърът пред БНТ, цитирана от пресцентъра на МРРБ.

Тя допуска, че е възможно в салона на автобуса да е имало предмети, които са се разгорели много бързо и не са оставили време за реакция. Прави впечатление, по думите й, липсата на реакция на шофьора - без никакъв опит да излезе от автобуса, а е имал най-много време. Познавал е този път, казва още министър Комитова и напомня, че съвременните автобуси са оборудвани с противопожарни системи.

"В деня на катастрофата с автобуса на "Струма" възложих проверка и очаквам доклад за участъка. Вчера прокуратурата възложи същата проверка. Докладът все още не е приключен, посочва министърът, цитирана от пресцентъра.

По нейните думи, този път не е нито магистрала, нито скоростен път. Започнал е като проект 2002 г. През 2006 г. има второ разрешение за строеж за няколко пътни възела. През 2007 г. получава Акт 15. ДНСК отказва да издаде Акт 16 заради незавършени отчуждителни процедури. Оттогава досега стои като такъв път - нито скоростен, нито магистрала, отбелязва Комитова. Имал е ограничение на скоростта от 90 км/ч. Не мога да кажа защо през 2013 г. има решение да се вдигне на 120 км/ч., отбелязва регионалният министър. И обръща внимание, че скоростта е свързана с профилите и наклоните на пътя. При магистрала, заради скоростта, пътят трябва да бъде с по-малки наклони и плавни завои, посочва тя.

Виолета Комитова информира, че по договор от април т. г., на две частни фирми е възложено да се поднови маркировката, но работата не е завършена в пълен обем. Мантинелата на мястото на инцидента е направена по проект от 2002 г., когато нормите са били такива. Тя не е извън нормите. Тогава мантинелата е била по правилата. По-късно се въвеждат мантинели с полегати участъци в двата края, подчертава министърът.

Никой не говори, че се е случило през нощта, че е валял дъжд, че пътят е бил хлъзгав, че е имало отблясъци, коментира Комитова.

Не мога да се произнеса за причините за катастрофата, не участвам в следствените действия, добавя министър Комитова. Работила съм много в областта на пожарната защита на сгради. От пожара по-тежкото е взрив, просто няма време за реакция, отбелязва тя.

Не съм предполагала, че АМ "Струма" е в такова състояние; тази катастрофа отвори темата, посочва министър Комитова. Ще се опитаме да променим нещата. Ще видим по физически параметри, наклони и завои, този път на каква категория отговаря. Ще коригираме скоростта с нови знаци, ще подобрим маркировката - ще форсираме фирмата да си завърши маркировката, и ако можем да приключим отчуждителните процедури и да се издаде Акт 16, ще бъде добре, заявява тя, цитирана от пресцентъра.