Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

"Мини" се превръща в голямата заплаха НАПРЯКО: Дани Сордо сече завоя в специален етап от

Само след три участия в световното първенство по рали тази година отборът на "Мини WRC" спечели първия си подиум.
Заводският пилот Дани Сордо и навигаторът му Карлос дел Барио завършиха трети в германското рали. На двамата испанци не достигна малко, за да изместят седемкратните световни шампиони Себастиян Льоб/Даниел Елена ("Ситроен DS3") от второто място.
Отборът на "Мини"

тази година участва извън класирането,

а победите му не носят точки за двата шампионата. Но в гр. Трир тимът на Дейвид Ричардс даде ясно да се разбере, че от 2012 г. световното вече няма да бъде "пинк-понг" между тимовете на "Ситроен" и "Форд". До момента двете марки необезпокоявани си разменяха първите места.
Шампионатът става много интересен дори и в момента. На три пъти Сордо опасно притиска пилотите на "Ситроен", като през лозовите масиви на Мьозел той бе само на 3 сек от Льоб. До миналата година Льоб бе негов партньор във френския отбор.
Успехът на "Мини" е забележителен и по друга причина. Автомобилът все още страда от детските си болести и не дава целия потенциал на своите пилоти. Допреди месец двигателят показваше проблеми в ниските обороти и това допълнително натовари техническия екип преди ралито в Германия.

Но най-сериозни
са притесненията
в "Ситроен"

До момента франсетата имаха тотално превъзходство, а Льоб остава непобедим седем години поред. Все пак с началото на "АДАК Рали Германия" в тима малко се успокоиха. Стартът в Трир бе датата, на която Себастиян Льоб трябваше да каже продължава ли договора си, или напуска тима.
"Себ остава при нас за още две години, за което сме му благодарни", казва шефът на тима Оливие Кеснел. Той не крие, че това донякъде го успокоява. Ако Льоб бе напуснал, той щеше да се появи при "Фолксваген", дебютът на който в световното първенство е обявен за идния сезон.
Притесненията на Кеснел са в две посоки. Едната е "Мини", а втората тимът на "фау-ве", който планира да се появи в шампионата с годишен бюджет от около 200 млн. евро. "Ситроен" в момента

разполага едва
с половината
от тези пари

По-големите суми на германците ще позволят по-бързото развитие на автомобила и поредица от еволюции. Това е най-големият въпрос за французите - как ще запазят лидерството при рязко увеличената конкуренция.

 

"Ситроен" по-бавен, "Форд" е по-бърз

Дали новото поколение автомобили от категорията WRC са по-бързи от старата генерация? Въпросът виси над експертите вече половин година. В края на 2010 г. 13-годишните автомобили от първата генерация бяха "бракувани", тяхното място бе заето от новата им версия.
"Но и сега няма точен отговор на въпроса", категоричен е Мартин Холмс, английски журналист. - Смяташе се, че отсечката "Мьозеланд" ще определи коя кола е по-бърза. Това обаче не стана."
На същото трасе през миналото лято Льоб със "Ситроен С4" е завършил за 12:01,3 мин, тази година с новия DS3 той е бил по-бавен с 0,6 сек. Точно да другия полюс е "Форд". През 2010 г. "Фокус"-ът на Хирвонен прави 19,92 км за 12:12,7, а тази година с "Фиеста RS" записва със секунда по-добро време. Истинското сравнение обаче ще бъде направено с точност до секунда в края на годината. Тогава експертите ще направят съпоставка на постигнатите времена на едни и същи специални етапи при едни и същи метеорологични условия. По този начин субективността на преценката ще бъде сведена до минимум.

 


Райконен отказва
кариера в НАСКАР

Бившият световен шампион във Ф1 и бивш пилот на "Ферари" Кими Райконен твърдо остава в рали спорта. Това стана ясно в Германия, където финландецът се класира 6-и. Ледения имаше сериозни оферти от Щатите за участие в НАСКАР, които обаче категорично е отказал.
Американските състезания на овална писта имат особено висок престиж зад океана и Райконен можеше да разчита на първокласен договор.
В същото време финландецът не коментира възможността след двегодишна пауза евентуално да направи връщане във формулата от следващия сезон. Слуховете и в тази област са особено силни. Те продължават да се появяват периодично от 2009 г. насам.
"Във всяко от състезанията откривам как ставам все по-бърз, това ми носи удоволствие", категорично заявява Райконен. Пилотът твърди, че трудният преход в две коренно различни дисциплини е завършен и сега той работи върху подобряването на своята езда.