Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

"Ситроен" раздиран от скандал между пилотите НА ТРИ КОЛЕЛА: В Йордания Себастиян Ожие безапелационно победи Льоб, направи същото и в Гърция. След това дойдоха проблемите за втория пилот на "Ситроен".

Себастиян Льоб ще е новият световен шампион в ралитата за осми пореден път.
Тазгодишната му титла не подлежи на каквото и да е съмнение, след като до момента от осем ралита 37-годишният французин спечели седем.
В края на сезона Льоб ще бъде и най-титулуваният пилот в бензиновите спортове, спечелил една след друга всичките си осем корони. Това става възможно заради безпрецедентната доминация на "Ситроен DS 3 WRC" сега, както и модела от предишните седем години. Срещу двете коли съперниците от "Форд" от време на време печелят единични победи.
Френският тим обаче е раздиран от поредица скандали между двамата му пилоти. Съименниците Себастиян Льоб и Себастиян Ожие трудно се траят. Ожие, който е световен шампион в по-ниския клас отпреди две години

смята, че отборът
толерира Льоб,

въпреки че не е така бърз. На два пъти през първата половина на сезона Ожие успяваше да победи именития си партньор.
След това темпото на Ожие изведнъж рязко падна в Италия и Аржентина. Той спечели три старта (Португалия, Йордания и Гърция), срещу четири на Льоб (Мексико, Италия, Аржентина и Финландия). "Но аз бях лишен от победата в Мексико", категоричен е Ожие. Край град Гуанахуато той катастрофира, обяснявайки това с негласната заповед да кара пред Льоб. По този начин по-младият французин чисти пътя на адаша си от камъни и улеснява победата му. Напрежението между двамата се подсилва още и от факта, че

Льоб ще напусне тима

в края на сезона. Слуховете твърдят, че той вече е подписал договор с бъдещия германски тим на "Фолксваген".
В същото време Ожие остава на разположение на "Ситроен" за още година и напълно заслужено иска да бъде шампионът на тима. Вместо това отборът изцяло работи за Льоб и титлата му.
"Не се интересувам от нищо друго, освен "Ситроен" отново да победи - демонстративно заявява Оливие Кеснел, шефът на отбора. - При нас няма първи и втори,

всеки се бори за победата

Ние подкрепяме еднакво своите пилоти."
Очевидно е, че Кеснел иска всички титли на своя адрес, въпреки че първият му пилот от 2012 г. ще е прекият съперник на неговия тим.
За последното рали обаче Ожие смята, че повечето усилия и помощ отново са били за съотборника му, а не за него. Двамата завършиха на разлика от 12 сек, която Ожие натрупа в самия край на втория ден. Той смята, че

обърканите настройки

на автомобила, които направиха ездата му неефективна, не са резултат от грешки на неговите преценки, а на работата на механиците.
Преди шест години тогавашният партньор на Льоб Франсоа Дювал (Бел) също смяташе, че отборът е попречил да победи звездата на "Ситроен", независимо че белгиецът е бил по-бърз от него.

 

Французите вадят ново златно момче
Френската федерация по автомобилен спорт (FFSA) ще промотира бъдещия наследник на славата на Льоб. Това ще стане по време на деветото състезание от световния шампионат, в което 26-годишният Пиер Кампана ще кара в рали Германия "Мини Джон Купър WRC" както и в ралито на Франция.
Както преди 11 години, когато федерацията помогна финансово на Льоб да излезе на сцената, сега FFSA ще плати наема за автомобила. Той възлиза на около 107 000 евро. Те включват колата, застраховката, екипа, който ще я поддържа, резервните части, както и тримата инженери. Всички те ще помагат на Кампана при първото му участие с този автомобил.