Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

„Изминалият сезон беше уникален и ще остане в историята. Отражението на коронавируса върху различните сектори в туристическата индустрия беше различно. Най-засегнати бяха тези, които са много обвързани с международния туризъм. Тези, които успяха да реализират добър сезон, са ориентирани към вътрешния туризъм“. Така в свое интервю обобщи изминалия летен туристически сезон у нас председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Даниела Стоева.

Хотелиери и туроператори са категорични, че именно българските туристи са тези, които спасиха летния туристически сезон в България. Благодарение на тях, места за настаняване от различен тип и категория са се спасили от фалити, а част от хотелите, вилите и къщите за гости дори са успели да запълнят капацитета си на 100%.

Пример за добър сезон по време на световна пандемия дават и част от хотелите в Благоевград. „По време на изолацията, когато местата за настаняване бяха затворени, част от хотелиерите тук се възползваха от възможността да подобрят базата си, за да могат да предложат комфорт и на най-взискателните си клиенти. Едни ползваха времето без гости, за да изградят СПА центрове, други - да разширят и модернизират ресторантите си“, споделят от бранша.

„Към края на февруари вече бяхме започнали да набираме скорост и освен доста резервации за индивидуални и семейни почивки, имахме предстоящи групови мероприятия и събития почти за целия летен сезон“, разказва мениджърът на един от благоевградските хотели. Само две седмици по-късно обаче всичко се променя. И те, както всички останали хотели в страната затварят врати, всички резервации са отменени, а бъдещето изглежда доста неясно.

Въпреки това, някои от хотелите в Благоевград не спират работа напълно. Вместо с гости, те се фокусират върху подобренията, които могат да направят. Едни доразвиват интернет сайтовете си и започват да мислят нова рекламна стратегия, за да станат по-разпознаваеми във Facebook и Instagram. Други се опитват да променят коренно концепцията на хотела си, за да отговорят на изискванията на клиентите след пандемията.

И когато хотелите отново отварят врати, а услугата, която предлагаш, е напълно съобразена с изискванията и очакванията на гостите в тази нетипична ситуация, резултатите не закъсняват. В края на май хотелиерите в Благоевград отчитат единични резервации. В последствие се увеличават, за да се стигне до днес, когато повечето хотели в града са пълни на сто процента през уикенда, а в делнични дни запълват над половината от капацитета си.

Друго нещо, което отчитат от бранша тук е, че ако след изолацията гостите им са били от по-далечни части на България, през последните няколко седмици се наблюдава сериозен интерес от страна на туристи от региона и съседни на Благоевград общини.

С какво привличат гости в един хотел? Просто трябва да предлагаш това, което туристите търсят, но и да знаеш как да им го покажеш. Според бизнеса, няколко са основните неща, които туристите търсят в момента. На първо място чистота и сигурност. Сега повече от всякога хората следят за хигиената в мястото, което са избрали за престоя си. Това, в съчетание с комфорт и уют, хубава храна, добро обслужване и местоположение, са основните критерии за добро място за настаняване.

От значение обаче е и още нещо. Със сигурност изолацията вкъщи накара голяма част от хората да погледнат с други очи на възможността да бъдат сред природата. За това и големите печеливши в Благоевград са именно хотелите, които могат да предложат и това – настаняване сред природата. Когато добрата база се допълва от чист въздух, зеленина възможности за походи и разходки, се получава място, което няма как да не бъде предпочетено от туристите.

Традиционно през последните няколко години СПА туризмът е един от сектори с перспектива. А в Благоевград предлагат и това. Градът е известен със своите минерални извори, което е още един плюс в негова полза. Защото няма как да сравниш стоенето затворен в една хотелска стая с възможността да отидеш на сауна, да ти направят масаж, да поплуваш в басейна или просто да почиваш сред меката топлина на някоя релакс зона.

Koнфepeнтният тypизъм, кoйтo пък бeшe eдин oт нaй-зaceгнaтитe през последните месеци, също е важен сектор, на който в Благоевград обръщат специално внимание. За да отговорят на нуждите на клиентите си и в тази посока, по-големите хотели тук разполагат с оборудвани конферентни зали и предлагат отлични условия за организиране на различни мероприятия и празненства.

И не на последно място, Благоевград привлича туристи и заради храната, която предлагат тук. Все повече хора вече осъзнават колко е важно това, което ядем, за нашето здраве. Когато ресторантът на хотела, в който сте отседнали предлага натурална местна храна, произведена от ферми от региона, това безспорно ще доведе туристите. Доказателства и в това отношение в Благоевград не липсват.

През последните дни ситуацията около разпространението на коронавируса в Централна и Западна Европа отново се влошава. Расте броят на заразените и в България. Мениджърските екипи на местните хотели обаче гледат с оптимизъм към предстоящия зимен сезон и освен гости от цяла България, казват, че ако ситуацията го позволява, ще се насочат и към близки туристически пазари като Северна Македония, Сърбия, Гърция и Турция. И са категорични в едно – креативността е в основата на успеха.