ЦРУ и МИ6 питат има ли вирусологичният институт в Ухан нещо общо с COVID-19

В Белия дом са наясно, че ако не разработят биологични оръжия, ще са най-лесната мишена. Затова програмата им стартира през 1942 г. с подписа на президента Рузвелт и колосалният за тогава стартов бюджет от 400 млн. долара.

Вирусите и бактериите са концентрирани във Форт Детрик. Именно там е поставено

началото на една

от най-известните операции White coat,

когато доброволци от армията на САЩ са заразени с хепатит В, треска и др., за да се провери дали действат разработените ваксини. Изследванията напредват и през 1972 г. Великобритания и САЩ вече осъзнават, че една бактериологична война може да е фатална както за противника, така и за тяхното население. Затова започват да подготвят Конвенция за забрана, като към нея се присъединява и СССР.

Китай и Франция са солидарни и е решено да спрат изследванията и всички тези биооръжия да се унищожат под международен контрол.

След 2001 г. обаче се развихри истерията с антракса и сибирската язва. Правителствата се изправиха на нокти, защото се оказа, че някой все пак е скрил нещо и тайно размножава вируси. На високо ниво политиците решават, че тези изследвания трябва да бъдат подложени на тотален контрол и наблюдение.

Във файловете на ЦРУ обаче "168 часа" откри документи, според които учени предупреждават, че тези мерки са смешни на фона на новите заплахи. Според тях проучванията трябва да продължат, за да има адекватни ваксини и лекарства.

Проблемът е, че в цивилизования свят всичко се продава и ако някой не е купил нещо, значи не е дал достатъчно.

В ЦРУ безпокойството расте, а аргументите им са повече от сериозни. В анализите им е отбелязано, че през 2000 г. австралийски изследователи

генетично проектират щам на миши вирус,

но нещо се обърква и неговата способност да заразява се оказва в пъти по-висока. Две години по-късно, през юли 2002 г., изследователи от Държавния университет в Ню Йорк разкриват, че успешно са създали инфекциозен поливирус от изкуствено проектирани ДНК последователности. Публикуват проучването с най-големи подробности, което според ЦРУ дава възможност методологията да се разпространи, а тя има потенциал да се превърне в биологично оръжие.

Не след дълго изследователи от Университета в Питсбърг идентифицират ключови протеини в едрата шарка, които я правят силно заразна, и показват как са синтезирали въпросния ген.

В ЦРУ отново са в шок. Но не за дълго, защото учени от Университета в Пенсилвания успешно разработват хибриден вирус, съставен от ядрото на ХИВ и заобиколен от протеини на ебола. Изследователите смятат, че новият вирус се пренася по въздуха и поразява дробовете.

Германия също напредва бързо. Оттам съобщават, че са създали ДНК базирана система за извършване на обратни генетични изследвания върху вируса на ебола. С нея те могат да създадат жив вирус от ДНК, дори и да не разполагат с вирусна проба.

Цялата научна общност и правителствата се изправят на нокти, защото от откритието до изкуствения синтез на опасния вирус остава само една крачка.

За ЦРУ всичко

това е червен сигнал:

Внимание!

Но всъщност надпреварата винаги е била не само затова, а и кой пръв ще създаде антидот. С него агресорът става главен рекетьор - държи в джоба си нещо, с което ще изнудва всички останали. Ако ви ухапе мамба и имате противоотрова, ще живеете, ако не - умирате.

Само че никой от играчите в този шахмат за гросмайстори досега не допускаше другите да имат особен напредък. Затова и борбата с вирусите сега е доникъде и още дълго Великобритания и САЩ ще се чудят дали вирусологичният институт в Ухан има нещо общо с COVID-19.

Сега на тази игра е сложен край

Стана случайно, след като една немска компания се оказа доста напреднала в създаването на ваксина срещу коронавируса. От Белия дом веднага поканиха учените да работят там срещу многомилионно възнаграждение и ако предоставят на САЩ ексклузивните права. Европейската комисия обаче за първи път наложи забрана и тя инвестира предлаганите от САЩ милиони, за да задържи учените.

Освен тази фирма българският еврокомисар по науката и технологиите Мария Габриел обедини още 136 научни организации в ЕК да работят денонощно по разгадаването на вируса, търсенето на медикаменти и ваксини. По всичко личи, че това е първи опит на човечеството да прекрачи матрицата на Студената война и да поведе истинската битка с вирусите.