Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

За съжаление, има такива случаи, когато едно некадърно управление е довело до това. Така премиерът Бойко Борисов коментира пред „Дарик радио“ водната криза в Перник.

Според него управлението на ВиК-Перник е некадърно. На въпрос ще бъде ли потърсена отговорност от по-висшестоящо лице, като например министър, Борисов заяви, че в България има десетки ВиК дружества, в които работят десетки хора по канализацията и водоснабдяването на различните градове и села. Съответно, няма как министри да носят отговорност за управлението на всички тези дружества.

Борисов каза, че в Перник днес е изпратена техника, която да сондира почвата с цел проверка на залежите от подпочвени води. „Предупредил съм, че няма да има празници, ще се работи. Предупредил съм работниците, че ще получат повече пари, но няма да почиват на тези светли празници. Трябва да разделим питейната от промишлената вода“, посочи министът-председателят.

"Зелената сделка" на Европа и въглищата

"Зелената сделка" на Европа показва, че трябва да мислим с какво трябва да заместим въглищата, дали с газ, дали с ядрена енергия.

Президентът Тръмп прати 11 експерти на "Белене", които да се уверят с очите си, че това, което съм им казал, е вярно.

Това заяви пред "Дарик радио" премиерът Бойко Борисов.

Виждаме големи възможности и в "Белене", и в "Козлодуй", каза още той.

Автомобилната промишленост


В България се произвеждат високотехнологични IT продукти за автомобилната промишленост, каза Борисов. Според него причината все още да нямаме голям автомобилен завод на наша територия е, че късно сме влезли в този тип промишленост, а преди това държавата е заделяла много средства по някои от най-големите скандали у нас.

Преди 3 г. 3,7 млн. лв. платихме за КТБ. Колко пъти чухме Радев да се произнесе по партиите, които го издигнаха, после си платихме и руските реактори. Но икономиката върви нагоре и ако така върви държавата тази година ще имаме и автомобилен завод. Борисов каза още, че към момента има воидят разговори за завод за батерии за елекътомобили у нас.

Специализираната охрана
На въпроса трябва ли Доган и Пеевски да се пазят от НСО, Борисов отвърна, че който е застрашен, но и има партийна субсидия, трябва да си плаща, за да не тежи на данъкоплатците. Премиерът оцени като популизъм изказвания, че у нас политиците не ходят на работа с колело, както някои от западноевропейските им колеги.

Радев веднъж отиде с колело на работа. Наснима се хубаво. А без НСО Радева с рикша ли ще ходи? Не може у нас без НСО, защото тук застреляха Луканов, убиха Джинджич. На Балканите при тази застрашеност, това е дребенм популизъм. НСО не осигурява само колите за лидерите в държавата. Те посрещат делегации, каза Борисов и добави: "Популизмът започва да добива застрашителни размери. Аз от утре съм готов да се качим на колелото. Готов съм да стигна до крайност в популизма и аз."

Вноса на отпадъци в България

До колкото знам 97% от циментовите заводи харчат такива горива, каза премиерът за вноса на отпадъци у нас. Има Европейски директиви по тези въпроси и ние ги спазваме. Ако някой ги нарушава трябва да влезе в затвора. Любопитно ми е да видя по времето на БСП колко отпадъци са се внасяли у нас. И Радев и Нинова се държат като прясно родени бебета. Сякаш техните партии не са управлявали по време на демокрацията. В момента наявсякъде строят сепариращи инсталации. Депото в Суходол беше репарирано в най-съвременен начин, каза още по темата Бойко Борисов.

Работа и отговорност

Според министър председателя думите на 2019-а са работа и отговорност. Според него и през 2020 г. "работа" ще бъде определящата дума.

„Най-важното е това, което ще остане след теб и което ще се използва десетилетия“, посочи Борисов.

„Метрото в София се строи с пълна скорост, лотовете на „Хемус“ са финансирани, строят се, там където нямаше проекти, се правят. Магистрала „Струма“ се строи на пълна скорост. Връзката със Сърбия се асфалтира, финансирана и платена“, посочи премиерът.

Борисов отбеляза, че за трета поредна година има ръст на БВП и по-голям износ.

„Всичко щеше да е точно, ако съседната до нас институцията не се беше изхвърлила и не беше обявила, че тя е довела „Фолксваген“ в България. Никой никого не е довел. По тази тема не трябва да се правят такива коментари“, заяви премиера за избора на страна на "Фолксваген" за изграждането на завод.

„Ако така върви държавата, ще имаме решение за завод за строене на цели автомобили. Ние водим разговори за завод за батерии, това е бъдещето. Трябва да мислим за станциите, където да се зареждат“, посочи още Борисов.

Очаквайте подробности.