Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Окръжна прокуратура - Благоевград е внесла за разглеждане в съда обвинителен акт срещу С. Х. за извършено от него пътно-транспортно произшествие, довело до смъртта на пътник в управлявания от него автомобил.

Обвиняемият Х. е правоспособен водач (на 58 години), като на 13 юни 2016 г. управлявал лек автомобил "Рено" в посока от Благоевград за Гоце Делчев. Заедно с него, на задната дясна седалка, пътувал брат му В. Х.

Около 09:30 ч. движили се по главен път ІІ-19 в местността Сврача, в района на с. Кремен. Ръмял дъжд и пътното платно било мокро. До пътното платно от страна на обвиняемия имало поставен предупредителен знак за последователни опасни завои, първият от които е надясно.

Навлизайки в кривата на завоя, С. Х. не съобразил скоростта на движение (около 61 км/ч) с атмосферните условия и състоянието на пътя, поради което управляваният от него автомобил изгубил странична устойчивост и навлязъл в лентата за насрещно движение. В същия момент в нея, със скорост около 60 км/ч, се движел лек автомобил "Ауди А8". Въпреки предприетия от страна на водача на другото МПС опит да отклони колата си плътно към дясната мантинела и да задейства спирачната система, челният удар се оказал неизбежен.

Веднага на телефон 112 бил подаден сигнал за автопроизшествие. На място пристигнали органите на полицията и екип на ЦСМП. Пострадалият В.Х. бил превозен с автомобил на ЦСМП до гр. Разлог, но по пътя починал.

От заключението на съдебно-медицинска експертиза е видно, че непосредствена причина за смъртта на пострадалия е хеморагично-травматичен шок, вследствие на острата кръвозагуба от установеното разкъсване на септичната слезка, на фона на тежки болестни увреждания на всички органи и системи.

Според заключението на извършената автотехническа експертиза, водачът на л.а. "Ауди А8" не е имал техническа възможност да предотврати ПТП, след навлизане на л. а. "Рено Лагуна" в лентата му за движение. В този момент двата автомобила са отстояли на около 31 м един от друг, а сборът от опасните им зони е около 100 м. Експертите са категорични, че водачът на л.а. "Рено Лагуна" е имал техническа възможност да продължи движението си в собствената лента, като намали скоростта преди зоната на завоя. Техническата причина, довела до възникването на удара е навлизането на колата на обвиняемия Х. в насрещната лента за движение при наличие в нея на друг автомобил и непрекъсната разделителна линия.

Предстои делото да продължи в съда.