Почти половината коли в Бургас са стари, цапащи и не се ползват по предназначение
Има автомобили, на които ще се вдигне, има и коли, на които ще намалее данъка. На стари автомобили средно между 2 и 12-13 лв. на годишна база, което е сравнително малко. Данъкът за по-новите автомобили ще се намали. Това заяви за БНТ кметът на Бургас Димитър Николов.
Идеята за въвеждането на този данък е на местната власт с идеята да се помогне на големите градове и да се мотивират собствениците на старите автомобили, които не се използват, да не се регистрират, а да имат мотив да си закупят нови автомобили, които са по-екологични и ще са по-полезни за околната среда Всяка една община е ангажирана да въведе конкретни ставки спрямо местната специфика, обясни той. Общинските съвети ще определи размера им. Той подчерта, че решението не е политически мотивирано.
Официална цифра ще обявим, след като този закон влезе в сила, ако това се случи. В момента има наложено вето. Принципът е следният - замърсителят плаща, както и за този данък, така и за другия, на който също е наложено вето - този за такса смет. Така е в цяла Европа. Сега ще бъдем принудени от 31 януари до 1 март всички домакинства да внесат декларации за броя членове на семейството, за да прецени всяка община каква да бъде таксата смет, коментира Николов.
Първо, това са мерки, които са представени от всички политически сили в страната. Това е тема, която се дискутира от няколко години. Колите, замаскирани като баничарки, сега ще бъдат принудени да плащат реалния си данък, смята той.
Нашето опасение е, че до няколко години България ще бъде залята от стари автомобили, които ще замърсяват околната среда. Ефектът ще се отрази на екологията и на здравеопазването. В Бургас има 100 хил. регистрирани автомобили. 40 хил. са от тази категория, като повечето от тях не се ползват по предназначение. Някои се използват за запазване на паркомясто, част от тези автомибили се използват за склад. По-изгодно е да се плати годишният данък, защото тогава държавата няма да право да репатрира автомобил, за да освободи пространство, каза още кметът на Бургас.
Той цитира данни, че между 33-35% от замърсяването в градовете се дължи на автомобилния трафик.
Заради отстъпката за новите автомобили, в хазната ще влязат по-малко средства, заяви Димитър Николов. Мерките за по-чисти градове включват закупуване на нови, екологични автобуси, изгарждане на зелени пояси, почистване на улици, допълни той.
Най-четени
-
Криминален архив: Смъртта на Маймуняка поръчана от ВИС
Aтентатът срещу боса от бившата групировка ВИС Димитър Димитров-Маймуняка е поръчан от среди в самата групировка, която от няколко години е разпокъсана, съобщиха източници от МВР
-
Секретно 3-те фатални грешки на Георги Димитров
Критикува зверствата на Червената армия у нас, но бързо подвива опашка Сталин има сериозни мотиви да елиминира Георги Димитров - смята историкът Лъчезар Стоянов
-
Коментар №1 на седмицата: От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала
От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала. Тя е архитектурно копие на някогашната сграда на цирка в София. Построена е като дарение от България през 1966 г
-
Не е престъпник човекът. Парти промоутър е
Не е престъпник човекът. Парти промоутър е. От фейсбук по повод коментара на Лена Бориславова, че по лицето на Настимир Ананиев се чете, че не е престъпник, а Бойко Рашков казв
-
Компроматите през 90-те - "партийната книжка" на Софиянски. Днес се борави с милиарди, болонки, контрабанда
През 90-те години върхът на предизборните компроматни битки беше "партийната книжка" на Стефан Софиянски. Днес вече се борави от една страна с милиарди лева/евро, но от друга с луксозни часовници