Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Кадър от скандалното видео
Кадър от скандалното видео

През последните дни клип за студентски кастинг, качен във Фейсбук от Телевизия "Алма матер", стана обект на основателна критика от страна на обществеността и медиите. Стилистиката и посланието на клипа не са в съответствие с академичния тон, който се очаква от всяко звено на най-стария и най-авторитетен университет в страната, се казва в становище от заседание на Управителния и Програмния съвет на Телевизия "Алма матер".

Днес случаят е бил обсъден на съвместно заседание на Управителния и Програмния съвет на телевизията. В проведения сериозен разговор директорът на телевизията Башар Рахал е изразил съжаление за недобрата преценка, докъде пародиен тон е приемлив и къде преминава в лош вкус и сексизъм. Целта на клипа не е била да отправи към младите хора погрешно послание, което би могло да се изтълкува като утвърждаващо стремежа към известност над упорития труд и сериозните качества. Напротив - целта на кастинга е да се намерят най-способните и талантливи млади хора, които с оригинални идеи и много работа да позволят Телевизия "Алма матер" да стане интересна и гледана телевизия, посветена на образование, наука, култура и младежка тематика, и даваща възможност да се чуе гласът на студентите, се посочва в становището.

Всички членове на двата съвета са изразили мнение, че тези важни цели не могат да бъдат постигнати с нарушаване на добрия тон и вкус, и с послания, които не съответстват на високата мисия на Софийския университет.

Университетът е доказал, че е силно ангажиран с темата за борбата с насилието срещу жени, като чрез свои инициативи и събития постоянно насочва вниманието на обществото към нея. От няколко седмици Университетът подготвя съвместно с Военната академия и благотворителен концерт срещу трафика на жени.

След сериозната дискусия и ангажираността на всички, участвали в обсъждането, сме убедени, че директорът и екипът на Телевизия "Алма матер" ще се придържат към академичните стандарти, се посочва в становището. В него се казва, че сериозният обществен интерес към темата обаче повдига по-широкия въпрос за спазването на високи стандарти в журналистиката и на журналистическата етика изобщо. Реакцията на обществото показа, че журналистическите стандарти и добрият вкус трябва да се спазват дори при изготвяне на 30-секунден клип, който не е излъчван в ефира, а е предназначен за Фейсбук, следователно е назрял моментът за обществено обсъждане на спазването на високите журналистически стандарти и на журналистическата етика.

Скандалният клип е изтрит от фейсбук страницата, в която беше качен.