Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

l Логистичните складове на американската компания предизвикват съревнование между общини

l Китайският гигант бие конкурента си по възвръщаемост на продажбите

Китайският гигант Alibaba води открита война с Amazon от доста време. Причината е, че иска да стъпи на международния пазар и да завладява складови пространства.

Най-голямата американска компания Amazon е известна със своите логистични центрове навсякъде по света, за които градовете буквално се съревновават.

Това се дължи на факта, че позиционирането на склад на Amazon довежда до много нови работни места и ръст на икономиката.

Когато американската компания прояви интерес към дадени градове,

кметовете им правят цели кампании,

за да предложат по-добри условия. Те се борят с между 200 и 300 конкуренти. Обещават данъчни облекчения и различни преференции.

Повечето го описват като кандидатстване в колеж и чакането на специално съобщение по пощата дали си одобрен и с право, защото залогът е огромен.

Победителят може да получи до 50 000 високоплатени работни места и инвестиции в размер на 5 млрд. долара.

Сан Бернардино в Калифорния беше беден град, който чакаше някой да го извади от мизерията, а

Amazon се оказа златната възможност

Там компанията отвори огромен дистрибуционен център на площ от 900 хил. кв. м с 1000 работни места.

През годините Amazon драстично разшири своя отпечатък във и около Сан Бернардино. В момента в компанията работят повече от 15 000 души на пълно работно време в осем центъра за изпълнение (където се съхраняват и след това опаковат стоките за експедиране) и един център за сортиране (където пакетите се организират по доставка) във Вътрешната империя - пустинна зона, граничеща с Лос Анджелис, която обхваща графствата Ривърсайд и Сан Бернардино. Това разширяване осигури жизненоважна линия за борещия се регион, създавайки работни места и допринасяйки за данъчните приходи в област, от която се нуждаят и двете. В Сан Бернардино коефициентът на безработица, който достигна 15% през 2012 г., сега е 5 на сто.

От икономическа гледна точка резултатите са повече от добри, но според складовите работници на Amazon

трудът е изтощителен,

а парите са малко. На това голямо напрежение малко хора са в състояние да издържат. Повечето от тях се стремят да останат достатъчно дълго, за да могат да се възползват предлаганите ползи. Някои от работните места, които Amazon създава, са сезонни или временни. В повечето случаи служителите

не знаят колко

часа ще работят

седмично или какъв ще бъде графикът им. Въпреки че компанията плаща повече от минималната заплата и предлага предимства като възстановяване на разходите за обучение, здравеопазване и опции върху акции, естеството на работата обезмисля много от тези обезщетения, смятат работниците.

Вероятно по тази причина за някои от позициите си Alibaba използва роботи.

Въпреки това и двете компании не спират да генерират страхотен ръст на акциите си.

Тези на Alibaba са се увеличили с 63,97 и 146,15% през последните две години, докато акциите на Amazon са нараснали с 67,76 и 121,44% за същия период.

Всъщност китайският гигант има почти 500 милиона активни годишни потребители на своите китайски пазари на дребно и доставя средно около 55 милиона пакета на ден, като търси чужбина за дългосрочен растеж. От своя страна Amazon вече е отдал под наем 97 милиона квадратни метра пространство за изграждане на складове и центрове за данни в Северна Америка и още 59 милиона квадратни метра космос на международно ниво миналата година.

Според анализатори обаче

бизнес моделът на Alibaba е по-изгоден от този на Amazon

поради ключовата разлика в начина, по който двете компании подхождат и печелят от електронната търговия. Amazon цели да донесе онлайн пестенето на разходите на Walmart, докато Alibaba иска да приведе колективното предприемачество онлайн.

В известен смисъл подходът на Alibaba към електронната търговия е подобен на модела на eBay.

Факт е обаче, че формулата на успеха на Alibaba постоянно бие Amazon при възвръщаемостта на продажбите.