Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Скандалът с “Фолксваген” бе отчаян опит на индустрията да опровергае Световната здравна организация, че горивото предизвиква рак

Скандалът с маймуните и хората, които трябваше да се надишат с дизелови изпарения от ауспуха на фолксвагеновия "Бийтъл", е последната битка за дизела.

Отчаян опит на концерна да докаже, че с новата им технология това гориво не само че няма да е вредно, а може да бъде дори еко.

Усилията на концерна са част от усилията на цялата автоиндустрия

да спаси

производството на дизеловите автомобили.

Причината е, че все повече градове и държави в ЕС искат тоталната забрана за преминаването на тези коли. Лидери в това отношение бяха Барселона и Париж, но примерът им се оказа заразителен. В момента

единственият сериозен поддръжник

на индустрията е Германия.

Останалите страни в Европа се придържат към мнението на Световната здравна организация. През 2012 г. тя официално обяви, че горивото е много опасно и че може да предизвиква ракови заболявания. След първоначалния шок концерните бързо се съвзеха и поръчаха

различни проучвания на неизвестни дотогава неправителствени организации. Целта бе купените от индустрията учени да излязат с контраизследвания, хвърлящи съмнение върху констатацията на медиците.

Постепенно лобистки групи и платени изследвания започнаха отново да доказват, че дизелът е щадящ за околната среда и че не вреди на човешкото здраве.

В крайна сметка

това ядоса съветника на Шотландската здравна система

Маргарет Дъглас, която обвини гигантите в бранша в манипулации. Дори сравни концерните с тези от цигарената промишленост, натрапващи пристрастеността към никотина.

Как се разви скандалът между тях, четете в хартиеното издание.