Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Влогърите са своенравни и често оплюват подарен продукт, за който им е платено да презентират, а рекламодателите нямат против

Доскоро у нас и най-гледаният и атрактивен артист или влогър можеше само да си мечтае да спечели дори стотинка от почитателите си в YouTube. Без значение дали са десетки или милиони. Дори Емил Конрад изгря в "най-неизгодните финансово" времена за българските звезди в същата платформа, но той все пак намери алтернативен начин да спечели от своята онлайн слава.

"Днес печалбата на един влогър в YouTube остава зависима от пазарите, които компанията открива. Ако кажа, че някой може да спечели след 100-хилядния клик на своето видео, след седмица може да е различно.

Важното е, че вече е възможно, когато някой публикува видео, което е интересно и се гледа от много хора, YouTube да излъчва реклама върху него, от което авторът да печели процент. Това не беше възможно до неотдавна. Все пак един човек не може да се свърже току-така с "Кока-кола" или други гигантски марки, докато гугъл например може и в същото време споделя своята печалба с хората, които генерират аудитория", обяснява интернет предприемачът Александър Ненов.

При YouTube

също може да се печели

от продуктово позициониране.

Голяма част от популярните влогъри в цял свят презентират определени продукти и обслужват свой с чисто рекламен канал.

"Много хора следят подобни влогъри, защото искат да получат информация за даден артикул. Искат да знаят дали новият телефон на еди си коя марка е водоустойчив. Така някой специалист прави видеоревю, драска въпросното устройство с ключ и какво ли още не, за да демонстрира качеството му. Или некачеството. Интересното при този тип влогъри е, че те са до такава степен своенравни, че не може да им се налага контрол дали ще пишат позитивно или негативно.

Иначе казано, те могат да оплюят даден продукт, който им е подарен, платено им е да го презентират, а те не го харесват и го разкритикуват. В същото време голяма част от рекламодателите са ок с това, защото всъщност продуктите им пак влизат в полезрението на потребителите.

Самият аз имам един много голям книжен блогър, мой приятел, който когато каже, че една книга не става, аз я купувам веднага. Защото знам, че тя е страхотна. Така моят приятел пак продава книгата. И неговото

негативно ревю също стимулира.

И затова продължават да му се дават книги", разказва интернет предприемачът. Ако аудиторията на един успешен ютюбър е англоговоряща, приходите му могат да надвишават десетки хиляди долари на седмица. Ако една реклама прави 10 стотинки на клик у нас, на световния пазар има компании, които са склонни да платят по 5 долара на клик.

Колкото и да е популярна дадена личност в YouTube, малка част от неговите последователи ще го открият и във фейсбук и обратното. Това възпрепятства прехвърлянето на влияние през мрежите.

"Само хардкор феновете следват някого на много места - във всички мрежи. Освен всичко аудиторията е различна, а и лесно се отегчава. Понякога някои хора стават безкрайно банални и масата се оттегля. Не можем да сме сигурни, че ако сме спечелили определен брой последователи, те са наши и ние

можем да ги облъчваме до безкрайност.

Емил Конрад с какво може да бъде интересен в инстаграм?! В YouTube той предлага едно, във фейсбук друго, а в инстаграм може съвсем трето, но може и нищо, в туитър му се връзват ръцете от 140 символа и може изобщо да се откаже да го ползва. Затова той е избрал YouTube, а най-лошото за него е, че пускаше най-силните си видеа още преди платформата да позволи да се печели от това. И все пак той си взе най-важното - феновете. И шокира книжния бранш с опашка за първата книга на неизвестен автор. По алтернативен начин той позлати своя трафик", коментира Ненов.

Има и други "звезди" в онлайн пространството, които макар и да не печелят пари по никакъв начин, получават желаното, а именно внимание. Подобно на феномена Мис Тигрова, която се пренесе от фейсбук в YouTube както със своите пословично абсурдни видеа, така и със собствена песен напълно в нейния стил.

"За нея популярността е истинската печалба,

за каквато копнеят мнозина. Мис Тигрова е стигнала своя лимит и целта си. Иначе тя е явление също като Джорджано. Всъщност именно той бе създаден до голяма степен от мен и мой колега. Двамата го открихме преди 8 години. Тогава аз движех най-големия тийнейджърски сайт и решихме, че можем да направим експеримент да направим известен Джорджано. Отразявахме всичко, което прави,

без да имаме никаква комуникация с него.

Хората ни съсипваха от коментари, но статиите достигаха до 10 хил. прочитания, като имаше по-сериозни сайтове в групата ни, които не можеха да отчетат нашия трафик. Без да знае, че го подпирахме, Джорджано действително дръпна напред и в един момент попадна във фокуса на телевизиите, продуцентите, направи дуети с певици и тръгна по участия. Така всеки се смее на интернет звездите, докато в един момент те не избухнат и не изгряват наистина", признава Ненов.