Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Photo by Unsplash
Photo by Unsplash

Забравете Facetime, Zoom, Teams и всички други класически платформи за видеоконферентни разговори и срещи. В близко бъдеще подобни приложения ще бъдат напълно ненужни и ще бъдат заменени от холограми, смятат визионери в технологичните компании. Макар и да звучи футуристично, идеята за триизмерни образи в пълен размер въобще не е новост. Тя е приложима в различни музеи по света, а наскоро беше използвана и в „концерти“ на Тупак, Майкъл Джексън и Уитни Хюстън.

Лидер в сферата на холограмите и триизмерните образи е американската компания Proto. Тя  развива технологични решения за проектиране на холограми, благодарение на които можете да изнасяте лекции или да участвате в събития от другия край на света и да взаимодействате с аудиторията в реално време. Proto е първото устройство, което позволява на хората да излъчват до място на хиляди километри и да взаимодействат с хората там.

Основателят и главен изпълнителен директор на Proto, Дейвид Нусбаум, има дълга история в работата с холограми. Дейвид е награждаван писател и продуцент, който основа Proto след 20 години в развлекателната индустрия, прекарвайки време в радио, телевизия, подкасти и събития на живо. Но отвъд това приложение, Нусбаум вижда холограмите като начин за свързване между хората. Той основава Proto в Лос Анджелис през 2019 г., а година по-късно компанията събира 3 милиона долара за финансиране.

Компанията Proto в момента продава версия в реален размер на своя продукт Proto Epic: кутия, в която се проектира холограмата, за да създаде илюзията за триизмерност. Тя се продава за 65 000 долара и е използвана за изпълнения на сцена на живо, интервюта на червения килим и много събития в бизнеса и технологичния сектор. Според Нусбаум, до 5 години холограмите ще заменят стандартните приложения за видеоконференции.

В момента идеята на компанията е да създаде по-малки и удобни устройства, които да могат да се използват и в дома от обикновения потребител за различни приложения в ежедневието като пазаруване, работа, бизнес срещи и други.

Подобна идея разработват и други технологични компании и смартфон производители, чиято цел е да направят холограмите достъпна функция за всеки притежател на смартфон.

Няколко години след първия си опит за реализиране на холограми за смартфони, компанията за технически и бизнес решения IKIN се появи с работеща, впечатляваща система за холографски смартфони. Устройството, върху което работи компанията, може да се закачи към мобилния телефон и да прожектира триизмерна холограма. Прожекцията на холограмата е в пълноспектърни цветове и не изисква очила за гледане. Тя работи с помощта на иновативен изкуствен интелект, софтуер за проследяване на лица и работи в 4G мрежи, като същевременно е оптимизиран и за 5G.

Photo by Unsplash
Photo by Unsplash

Друга технология, която подобно на холограмите подобрява значително потребителското изживяване и го прави по-пълно, е тази за виртуалната реалност. Тя вече е добре позната за повечето потребители и е въведена в различни сфери и индустрии, особено в развлекателната. Например виртуалната реалност се използва в сферата на видео игрите, където водещи компании като PlayStation създадоха специални решения за да удовлетворят нуждите на играчите; също така се използва за игра на покер на специализирани платформи като PokerStars, както и на новаторски платформи за игри като Steam.

Други иновативни идеи, които ще променят из основи начина, по който комуникираме и използваме устройствата си, идват от технологичния гигант Мета. Компанията на Марк Зукърбърг е отдадена на идеята за новото поколение интернет и така наречената Метавселена.

Те готвят свой сет очила за виртуална и добавена реалност, които по думи на компанията ще изместят продуктите на iPhone и ще станат водещ продукт в новата виртуална „Вселена“.  Първият модел очила ще работи без връзка с телефон и ще предостави на потребителите високо качествени реалистични графики и цялостно AR преживяване. Идеята на тези очила е да не приличат на класическите шлемове за добавена реалност, а да бъдат по-компактни и стилни, и да могат да се носят и извън дома.

Следващото поколение джаджа от Мета ще бъде в комбинация с устройството на Facebook, което има възможността да разчита мислите ни и да ги пренася директно в дигиталната среда. Идеята е потребителите да могат да общуват онлайн и да сърфират в мрежата, без да се нуждаят от мишка, клавиатура, екран или други помощни средства.