Министрите си отиват, олигарси за малко в ареста, но злото остава

12.09.2018;

Парламентът ще смени тримата министри заради инцидента със 17 загинали в автобуса край Своге, но жертвите от катастрофи за годината няма да намалеят и злото на пътя ще остане.

Министерските рокади преследват други цели и тушират различни от обявеното напрежения. Някои от тях са съвсем логични и дълго чакани. Просто се получи удобно нарушение да се изпълни дузпата. А министър Нанков може да се каже - получи червен картон от резервната скамейка, без да излезе на терена - покрай сухото изгоря и мокрото.

Рокадите обаче не решават проблемите.

Също като гениалната идея да се проверява изпълнителят на ремонта на фаталната отсечка от пътя. Някой в Народното събрание се напъна и изведнъж забеляза, че същата фирма е дежурна в печеленето на поръчки за ремонти. Ами тези депутати в последнете 10 години къде живяха? В някоя паралелна държава ли? Преди да загинат 17 души в автобуса, не виждаха ли рекламните табели на фирмата по пътищата и магистралите в страната?

И схемата с нашумелите напоследък прокурорски проверки срещу олигарси не прави изключение. Всички знаехме какво правят тези богаташи. Включително и за схемите с ДДС, с неплатените данъци и натрупания в резултат на всичко това мутробароков лукс.

Може би само в службите не са знаели какво се случва? Или пък са били добре информирани, но то е било само "за сведение"? "Дело на чекмедже" - както се бе родил един точен термин преди много години в прокуратурата.

Ето такива въпроси неизбежно ти идват, когато някой рекламира шумно толкова много закъснели арести и разследвания. Хубавото е, че всичко това е многократно мултиплицирано дежа вю за всички нас.

Толкова пъти ни се е случвало, че нямаме никакви очаквания за крайния резултат. Лошото е, че неуспешният откъм справедливост и възмездие финал няма да ни изненада и обиди, за да поискаме сметка за продължителното престъпно бездействие. Ние се засягаме повече от други неща - когато някой ни изпревари на пътя и пререди на опашката.

Както и при катастрофите, просто начинът на живот се пренася на пътя в маниерите ни на шофиране. Зло и агресия навсякъде около нас, злобен поглед и газ на шосето.

Увеличиха се глоби, стотици камери снимат на пътя, МВР включи в атаката срещу нарушители през август даже и хеликоптер, но убитите на пътя бяха повече от миналото лято. Сега и трима министри напускат "Дондуков" 1, но когато всички карат като луди, изнервени от опасността някой да излезе по-голям тарикат от тях, няма как проблемът да бъде решен.

Оказва се, че даже и в секундата преди фаталната катастрофа със 17 загинали шофьорът на автобуса разменил две реплики с най-близката пътничка до него и тя била по повод на това, че дори и в този дъждовен ден всички карат като луди.

Проблемът обаче не е само в шофьорите, но и в пътниците, които позволяват всичко това да се случва, като пренебрегват личната си безопасност. В пътниците, които помнят по-малко от калинките в тревата до пътя.

Само няколко седмици след фаталната катастрофа до Своге микробус се обърна на друго място в България, като по чудо без жертви, но се оказа, че никой от хората зад шофьора не е бил с предпазен колан. Чак сега приемаме закон, който ги прави задължителни и в по-големите транспортни средства. А как ще ги накараме да си ги закопчават... Това сигурно ще отнеме още 10-15 години и стотици трупове.

Знам, че сигурно искам прекалено много, но защо вместо шоуто с министри просто не се помисли още малко по въпроса как да си принуден възможно най-бързо да си платиш глобата, както и да изтърпиш всякакви последствия и ограничения, наложени заради нарушения на пътя.

В нашия случай, повярвайте най-сетне, само това дава бърз резултат.

Още от Коментари

Летище "Стефан Стамболов" бива, но летище "Желю Желев" ми звучи комично

Качвам се за презокеански полет на летище "Джон Кенеди" в Ню Йорк. Сменям самолета на летище "Шарл де Гол" в Париж и кацам на летище "Стефан Стамболов" в София. Така бива ли, ами бива...

Дано най-накрая всички разберат, че амбицията, да поправиш света, е довела до много беди

Главният глобалист на този свят е Карл Маркс. Дали е имал предшественици в този мрачен Интернационалистичен проект е въпрос на дебат между онези, които знаят повече от мен.

Японски туристи снимаха в центъра на София колко сме чистоплътни

Open exibition Eдни японски туристи стояха и снимаха с телефоните си този Traditional Bulgarian event. Събота е, си казах аз, ден за къпане. И се разгордях,

Използват Радев като маша

Ако си е повярвал, че е незаобиколим фактор, съветът към него е: “Приземяване” Ако националното достойнство и политическият морал си имаха къща, президентът Радев със сигурност е чел снощното си

Защо протестиращите блокират пътища и по този начин наказват останалите граждани?!

Защо се блокират пътища, а не централи на петролни компании? Не съм против протестите по принцип, но когато те са за цените на горивата, защо се блокират пътища и се наказват всички останали граждани,

Когато се чу за свалянето на Живков, хората си казваха: "Шшш тихо! Знаеш, че за такива шеги те прибират в милицията"

Дори на 10 ноември 1989 като се разнесе от уста на уста мълвата за свалянето на Живков, първите реакции не бяха радост, а страх. Хората мислеха, че това е от забранените вицове - "Шшш тихо!

Представете си протестиращите срещу високите цени на горивата да протестират за реформи в МОН. И аз не успях да си го представя...

Сега си представете, ако тези, дето протестират срещу високите цени на горивата, излязат да протестират срещу провала в образованието и за реформи в МОН... Е, и аз не успях да си го представя.

Ердоган: Турция ще продължи да работи за пълноправно членство в ЕС

Във всеки период от своята история Република Турция е проявявала уважение към териториалната цялост на своите съседи, правила е стъпки, подкрепящи техния мир и стабилност,

Да живее 10 ноември, или за вредата от елитните училища

Демократичният идеал изисква да се дава еднаква база знания на всички деца - независимо дали са бедни, или богати Двама от най-изявените учители по математика предложиха тъй да се променят учебните

Този уебсайт или инструменти на трети страни може да използват "бисквитки", които са необходими за функциалността им и са необходими за постигане на целите, илюстрирани в политиката за бисквитките. С натискането на бутона "Приемам" вие се съгласявате с използването им.