Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

В програмата му за нулеви парникови емисии бъдещето на самолетите, товарните превози и офис сградите не е розово

Да прогнозираш край на сегашната пандемия и да обявиш, че предстои нова след 3 години, е нещо, с което Бил Гейтс разяри милиони. Социалните мрежи буквално прегряха откъде всъщност милиардерът знае какво ни чака?

Защо след 3, а не след 4 години или след 5 примерно?

За съжаление, филантропът доказа, че е доста точен, което изпълва с ужас редица бизнес сектори.

След двата локдауна авиокомпаниите и туризмът трудно ще се възстановят, много вероятно ще фалират. Но ако инвеститорите следят изказванията на Гейтс и очакват нова пандемия,

те едва ли ще инвестират

в акции на подобни компании.

А ако не ги финансират, възстановяването им действително ще е под въпрос.

За какъв туризъм и за какви самолетни пътувания по време на уикенда може да става дума, когато още няма да сме излезли от тази пандемия и ще влезем във втора?

Тук възниква един много неудобен въпрос.

В момента Бил Гейтс е изцяло погълнат от темата за вируса и от драматичните промени с климата. На тази тема той посвещава новата си книга, която ще излезе на 16 февруари 2021 г. Заглавието й е "Как да избегнем климатично бедствие: Решенията, които имаме, и пробивите, от които се нуждаем".

Грета Тунберг и Бил Гейтс се оказаха в един отбор.
Грета Тунберг и Бил Гейтс се оказаха в един отбор.

"Това, от което се нуждаем сега, са практически планове за постигане на тези цели - казва Гейтс в свой сайт, където дискутира различни въпроси с последователите си. - В моята книга ще споделя наученото от повече от десетилетие за изменението на климата... Надявам се да обясня науката по ясен и убедителен начин.

Ще предложа и план

за това какво трябва да направим през следващото десетилетие, а след това и да изградим инструментите, които ще ни помогнат да премахнем емисиите парникови газове, като същевременно разширим мощните решения, които вече имаме. Ще предложа и някои конкретни стъпки, които отделни лица, правителства и компании могат да предприемат."

Още на икономическия форум в Давос Гейтс и редица лидери загатнаха, че започва нов световен ред.

Сред привържениците му са Грета Тунберг, която отказва да пътува със самолет, за да не замърсява въздуха, и един енергичен милиардер, който инвестира капиталите си в

зелени технологии

Големият въпрос е дали планът вече не е в ход? Факт е, че милиони хора по цял свят спряха да пътуват със самолети и ограничиха този тип транспорт до минимум, а нискобюджетните авиокомпании уверено са се запътили към фалита.

Случайно или не, това изцяло съвпада с програмата на Гейтс за нулеви парникови емисии през следващите 50 години.

За него

14% от замърсяването

се дължат на транспорта. Според Гейтс делът на колите с ниски емисии ще расте, но голямото замърсяване идва от самолетите, товарните кораби и камионите.

В плана на Бил Гейтс за избягване на климатичното бедствие бъдещето на авиоиндустрията е под един голям въпрос.
В плана на Бил Гейтс за избягване на климатичното бедствие бъдещето на авиоиндустрията е под един голям въпрос.

"В момента нямаме практически нулеви въглеродни опции за нито едно от тези превозни средства", казва Гейтс.

Според него 6% от емисиите се дължат на сградите с климатик и хладилник.

Гейтс е притеснен от тенденцията, че световният сграден фонд ще се удвои до 2060 г., а това е все едно да се изгражда по един Ню Йорк всеки месец в продължение на 40 години.

"Производството на цимент и стомана изисква много

енергия от изкопаеми горива

и включва химични реакции, които отделят въглерод като страничен продукт", аргументира се Гейтс.

След двата локдауна обаче, изглежда, и този проблем ще бъде решен, тъй като за по-малко от година бяха освободени рекорден брой офис площи.

Разбира се, не е честно да подозираме милиардера, че борейки се за по-чиста планета, е замислил този пандемичен дневен ред, в който на всеки няколко години ще се борим с вируси, но все пак по-мнителните още дълго ще си задават въпроси.