"Ситроен"и "Форд"захапаха ножовете
"СИТРОЕН" И "Форд" са в открит конфликт от седмица. Двата най-големи заводски отбора в световното първенство по рали са захапали ножовете и спорят за правилата на стартиране в макадамовите ралита. Само в тези състезания в първия ден подреждането в колоната е според класирането в шампионата. Във втория и третия - според класирането от предишния ден.
Франсетата настояват, че сегашната система трябва да отпадне, фордаджиите смятат, че така първенството е по-интересно. Вече четвърти сезон първите три-четири автомобила са реални "метачи" на камънаците по трасетата. След като минат, следващите ги карат през изчистен път, в който траекториите на завоите с ясно очертани. За сметка на първите коли, правилото дава авантаж на по-задните екипажи - няма пробиви в гумите или потрошени амортисьори.
Край на тектимеските схеми
Това неизбежно води до прилагането на повече от 30 различни тактически схеми за първия ден. Те гарантират на пилотите по-добрите места между 5-о и 8-о във втория ден и възможност да натрупат аванс пред конкурентите, като спечелят лидерството на колоната за неделя. По традиция третата част от световните ралита е най-кратката - не повече от 60-70 състезателни километра. Тогава рисковете за водачите намаляват точно с 40 на сто.
По френска линия "Ситроен" натиска ФИА и Жан Тот по френска линия да отменят регулацията. Тя действа от 4 сезона и шефът на тима Оливие Кеснел нямаше нищо против, когато за това време Льоб спечели три титли и 27 ралита благодарение на тактиката си.
Засечка в машината
Тази година от пет състезания седемкратният световен шампион взе едно. "Машината Льоб" започна да засича и шефът на "Ситроен" Кеснел е разтревожен. Той твърди, че заради правилото не се вижда истинският спорт, а десетки хиляди зрители гледат надлъгване.
Срещу това директорът на "Форд" Малкълм Уилсън възразява, че тактиката е част от ралитата. Изборът на мястото в колоната е също такава тактика, както е и изборът на гуми в състезанието.
Проблемът на Кеснел е броят на отборите, които биха подкрепили отмяната на стартовия ред. "Ситроен" има зад гърба си общо 5 тима, от които четири със сигурност са за премахването на правилото. В същото време "Форд", който продава и дава под наем най-много от своите "Фиеста RS WRC", разчита най-малко на 10 екипажа.
Въпросът е как ще реагира ФИА и кого от двамата босове ще подкрепи. Жан Тот иска промени, шефовете на "Форд" и "Ситроен" - също. Но този път техните интереси си противоречат и това поставя спортната власт в крайно деликатно положение. Тя трябва да се съобразява с тимовете, но без да пренебрегва пилотите.
Решава ФИА
Федерацията има право да отмени правилото. Ако го направи, това ще е прецедент за световния шампионат. Следващият старт е "Сардиния" този уикенд и е възможно решението да дойде преди самото начало на петото рали от сериите.
Най-четени
-
Криминален архив: Смъртта на Маймуняка поръчана от ВИС
Aтентатът срещу боса от бившата групировка ВИС Димитър Димитров-Маймуняка е поръчан от среди в самата групировка, която от няколко години е разпокъсана, съобщиха източници от МВР
-
Секретно 3-те фатални грешки на Георги Димитров
Критикува зверствата на Червената армия у нас, но бързо подвива опашка Сталин има сериозни мотиви да елиминира Георги Димитров - смята историкът Лъчезар Стоянов
-
Коментар №1 на седмицата: От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала
От омраза към България в Скопие унищожиха чрез опожаряване своята Универсална зала. Тя е архитектурно копие на някогашната сграда на цирка в София. Построена е като дарение от България през 1966 г
-
Компроматите през 90-те - "партийната книжка" на Софиянски. Днес се борави с милиарди, болонки, контрабанда
През 90-те години върхът на предизборните компроматни битки беше "партийната книжка" на Стефан Софиянски. Днес вече се борави от една страна с милиарди лева/евро, но от друга с луксозни часовници
-
Детска радост от празни будки на паспортния контрол на летище София
Oops. Детска радост от празни будки на паспортния контрол на летище София. Даже чантата си с документи забрави на скенера. Да, мислихме навремето, че това ще се случи през 2009, а не през 2024