Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ЗА ДРУГИТЕ: Себастиян Ожие върви начело на колоната, почиствайки пътя за следващите го пилоти.
ЗА ДРУГИТЕ: Себастиян Ожие върви начело на колоната, почиствайки пътя за следващите го пилоти.

 

"СИТРОЕН" И "Форд" са в открит конфликт от седмица. Двата най-големи заводски отбора в световното първенство по рали са захапали ножовете и спорят за правилата на стартиране в макадамовите ралита. Само в тези състезания в първия ден подреждането в колоната е според класирането в шампионата. Във втория и третия - според класирането от предишния ден.

Франсетата настояват, че сегашната система трябва да отпадне, фордаджиите смятат, че така първенството е по-интересно. Вече четвърти сезон първите три-четири автомобила са реални "метачи" на камънаците по трасетата. След като минат, следващите ги карат през изчистен път, в който траекториите на завоите с ясно очертани. За сметка на първите коли, правилото дава авантаж на по-задните екипажи - няма пробиви в гумите или потрошени амортисьори.

Край на тектимеските схеми

Това неизбежно води до прилагането на повече от 30 различни тактически схеми за първия ден. Те гарантират на пилотите по-добрите места между 5-о и 8-о във втория ден и възможност да натрупат аванс пред конкурентите, като спечелят лидерството на колоната за неделя. По традиция третата част от световните ралита е най-кратката - не повече от 60-70 състезателни километра. Тогава рисковете за водачите намаляват точно с 40 на сто.

По френска линия "Ситроен" натиска ФИА и Жан Тот по френска линия да отменят регулацията. Тя действа от 4 сезона и шефът на тима Оливие Кеснел нямаше нищо против, когато за това време Льоб спечели три титли и 27 ралита благодарение на тактиката си.

Засечка в машината

Тази година от пет състезания седемкратният световен шампион взе едно. "Машината Льоб" започна да засича и шефът на "Ситроен" Кеснел е разтревожен. Той твърди, че заради правилото не се вижда истинският спорт, а десетки хиляди зрители гледат надлъгване.

Срещу това директорът на "Форд" Малкълм Уилсън възразява, че тактиката е част от ралитата. Изборът на мястото в колоната е също такава тактика, както е и изборът на гуми в състезанието.

Проблемът на Кеснел е броят на отборите, които биха подкрепили отмяната на стартовия ред. "Ситроен" има зад гърба си общо 5 тима, от които четири със сигурност са за премахването на правилото. В същото време "Форд", който продава и дава под наем най-много от своите "Фиеста RS WRC", разчита най-малко на 10 екипажа.

Въпросът е как ще реагира ФИА и кого от двамата босове ще подкрепи. Жан Тот иска промени, шефовете на "Форд" и "Ситроен" - също. Но този път техните интереси си противоречат и това поставя спортната власт в крайно деликатно положение. Тя трябва да се съобразява с тимовете, но без да пренебрегва пилотите.

Решава ФИА

Федерацията има право да отмени правилото. Ако го направи, това ще е прецедент за световния шампионат. Следващият старт е "Сардиния" този уикенд и е възможно решението да дойде преди самото начало на петото рали от сериите.

КОНТРА: Шефът на "Форд" Малкълм уилсън (вляво) и неговият първи пилот Мико Хирвонен смятат евентуалната промяна за нелогична.
КОНТРА: Шефът на "Форд" Малкълм уилсън (вляво) и неговият първи пилот Мико Хирвонен смятат евентуалната промяна за нелогична.