Световните медии и социалните мрежи публикуваха редица анализи и проучвания за коронавируса. Някои от тях са в традициите на конспиративните теории, но други са от специалисти-вирусолози, които опровергаха възможността вирусът да е с "произведен".

От своя страна политическите партии и политолозите също предложиха свои версии, някои от които се родеят с библейския Апокалипсис. Никой обаче не допусна, че пандемията може да е дело на ислямистките терористични организации, които никога не са скривали че възнамеряват да използват биологично оръжие за унищожаване на неверниците – християни, евреи и Запада. В това отношение техният модел са терористичните атаки срещу САЩ от 11 септември 2001 г. Само преди дни „Ислямска държава“/ДАЕШ излезе с декларация, с която предупреждава своите бойци да не пътуват до Европа, за да не се заразят с коронавирус. Това обаче не означава, че тази организация няма да използва всеки удобен повод, за да нанесе поредния удар срещу Запада. Едно от средствата, които ислямистите биха използвали е „биологическият тероризъм“.
"Ислямска държава" се върна отново да заложи на „самотните“ или „отделните вълци“, възползвайки се от разпространението на „появяващия се коронарен вирус“. Пандемията принуди ДАЕШ отново да заложи на „вълците-единаци“. За ДАЕШ вирусът е наказанието на Аллах за греховете на неверниците. Затова, според сбърканата логика на тази терористична организация, единственият начин вирусът да бъде победен е чрез терористични атаки, извършвани дори със скромни средства.
И в миналото ДАЕШ нееднократно публикува инструкции за производството на токсични и взривни вещества с цел извършването на биологичен тероризъм в Европа. През 2017 г. американското биологично списание „AJBR” предупреди, че терористите могат да използват  бактерии, вируси, гъбички или токсини за поразяване на целите на противника, причинявайки фатални заболявания на хора, животни и растения. Самото понятие „биотероризъм“ се дефинира като умишлено използване на токсични вещества за постигане на политически цели – тероризиране на гражданството и изтръгване на облаги чрез принуда. Опасенията се засилват и поради факта, че ДАЕШ е привлякла специалисти в тази област. Един пример е „най-опасната жена“ Ибрар Ал-Кубейси, която е участвала в програми по разработване на химическо оръжие.
Експертите на ДАЕШ
Неотдавна иракският химик Сюлейман ал-Афари призна, че е приел да сътрудничи с организацията в областта на производството на химическо оръжие. Според публикация във „Вашингтон пост“ от януари 2019 г., той лично е участвал в изготвянето на химически бомби. Последните са били използвани срещу граждански и въоръжени фракции, както и срещу военните на САЩ и техните коалиционни партньори в Ирак и Сирия. Според американската изследователска фондация "IHS" през 2017 г. в иракската провинция Мосул и околностите му ДАЕШ са извършили най-малко 19 химически атаки. На 8 февруари 2017 г. пък Пентагонът обяви, че организацията е използвала лаборатории на университета в Мосул за производство на химическо оръжие.
Досегашните доказателства сочат, че ДАЕШ притежава необходимия опит за производство и разработване на химически или биологични оръжия, чрез използване на специалисти или чрез ползване на достъпните в Интернет инструкции. Затова не бива да се успокояваме от призива на организацията нейните последователи да избягват европейските градове поради пандемията, който може би е начин за заблуждаване на западните служби. Възможно е да е да се случи точно обратното. Неотдавна иракското министерство на вътрешните работи публикува доклад, в който се твърди, че ДАЕШ набира заразени с коронавирус, които да използва за заразяване някои райони в страната. Подобни заключения се съдържат и в руски разузнавателен доклад от 19 юни 2019 г. В него се твърди, че международният тероризъм се опитва да получи биологични, химически и ядрени оръжия, като събира информация с тази цел. Според Лондонската обсерватория за конфликти IHS Markit Research Center, в периода до края на 2016 г. ДАЕШ е извършил най-малко 71 химически атаки в Сирия и Ирак. Германският „Ди Цайт“ пък се позовава на вътрешни доклади на разузнаването, в които се твърди, че след завземането на обширни райони в Ирак и Сирия през 2014 г. ДАЕШ са създали лаборатории за химическо оръжие. Друг документ, открит в сирийския град Манбидж, свидетелства за подобни лаборатории. Впоследствие такива доказателства се срещат в 30 подобни документа, последният от които датира от май 2015 г. Този период се отличава с възхода и финансовата мощ на „Ислямска държава“, което е позволило развиването на подобна дейност.
Американското списание „Форин полиси“ публикува разследване на своя кореспондент в Турция, където последният получил от член на „Сирийската свободна армия“, обозначен с името „Абу Али“ компютър марка „Дел“. Според Абу Али, той открил компютъра в една от централите на ДАЕШ в провинция Идлиб. След като информацията на компютъра била свалена задействан, се оказало, че собственикът му е член на ДАЕШ, който в статията се назовава с името „Мохамед С“. В него се съдържали над 35 000 файла на на арабски, френски и английски език, повечето от които представляват статии, книги, досиета и фетви за джихадисти. Някои от последните принадлежали на Бен Ладен. Сред тях има и подробно указание за производство на биологично оръжие и по-конкретно за използването на чумата за поразяване на противника.
Ал Каида и биологическото оръжие
Списание „Форин полиси“ се позова на видеоматериал, получен от CNN през 2002 г., в което е видно как членове на Ал-Каида тестват отровен газ върху три кучета, както и кадри от разработването на смъртоносни оръжия в лабораторни условия. Според списанието, не е изключено, тези афгански лаборатории впоследствие да са били преместени в Ракка или в Мосулския университет. В тази връзка трябва да се припомни, че антитерористичните центрове в САЩ и Западна Европа от дълго време насам споделят загрижеността си от опитите на Ал-Каида да придобие биологични и химически оръжия, особено след като видеоклиповете, в които се появяваше Бен Ладен още от периода, предшестващ 11 септември, съдържаща заплахи за използване на подобни оръжия. В тази връзка се припомня, че наследилият Бен Ладен лидер Айман ал Зауахири също беше наел биолози за разработване на биологични оръжия на основата на антракса. Двама негови високопоставени сътрудници - Рауф Ахмед и Язид Суфат, арестувани само няколко месеца след събитията от 11 септември, бяха адепти както на децентрализацията на организацията, така и на ориентирането ѝ към използването на биологично оръжие. През 2009 г. станахме свидетели на може би първата смъртоносна атака с биологично оръжие от страна на терористите. Тогава 40 джихадисти, свързани с Ал-Каида и действащи на алжирска територия, бяха намерени мъртви. Най-вероятната хипотеза, е че те са изпробвали действието на биологично оръжие.