Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Много от жителите на Венеция напускат града, защото в него вече е трудно да се живее.
Много от жителите на Венеция напускат града, защото в него вече е трудно да се живее.

В Париж ограничават автобусите, изсипващи орди от пътуващи; в Дубровник и Венеция протестират срещу тези, слизащи от круизните кораби. Много градове в Европа страдат от т.нар. "бюджетни туристи", които ги посещават само за ден и след това бързо се отправят към следващата дестинация. На много места се въвеждат ограничения или се правят постъпки да се пренасочи потокът от екскурзианти.

Париж, Венеция, Дубровник, Барселона са любими дестинации за много от българските туристи. И агенциите се надпреварват да предлагат по-примамливи цени на екскурзии до тях. Колкото по-достъпни варианти за посещението им има обаче, толкова повече се увеличава интересът.

Това се оказва нож с две остриета и за съжаление много от пътуващите с евтини екскурзии може да се окажат жертва на строги санкции от страна на местните власти в различните градове. Предвиждат се ограничения най-вече срещу туристи, които пътуват с автобуси или круизни кораби и

често прекарват в дадения град едва няколко часа,

преди да поемат към следващата дестинация.

Властите в Париж предвиждат да забранят достъпа на туристически автобуси до центъра на града, съобщи заместник-кметът на града Еманюел Грегоар. Той подчерта, че туристите причиняват огромни неудобства и вече автобусите не са добре дошли в центъра, като за тях ще бъдат предвидени паркинги в покрайнините на града.

Решението е взето след множество протести на местните

жители. Най-недоволни са хотелиери, тъй като те страдат от "бюджетните туристи", които идват с автобус само за ден в града, обикалят няколко часа и след това си тръгват. А някои дори само "виждат" града, без да слизат от автобуса.

Местните се оплакват от множеството задръствания заради тези обиколки. А мнозина са против масовия туризъм по принцип. По статистически данни Франция е най-посещаваната от чужденци страна, като за миналата година само Париж е привлякъл 50 милиона души. Освен големия процент европейци, най-много са туристите от САЩ, Китай и Япония.

Властите в Париж поясняват, че няма да спрат напълно достъпа на бюджетни туристи, просто те

ще са принудени

да вървят пеша,

да използват повече обществен транспорт или да си вземат колела или електрически тротинетки под наем.

Освен това от този месец в Париж ограничават и достъпа на коли от нисък екологичен клас.

Във френската столица и околностите й вече няма да бъдат допускани свободно превозни средства, произведени преди 2006 г. и отговарящи на стандартите Евро-3. Забраната ще важи за леки коли в делничните дни, но за товарни автомобили и автобуси – за всички дни от седмицата.

Мерки срещу бюджетни туристи се вземат и в много други европейски градове, които вече страдат от огромния интерес към тях.

Ограничения се въвеждат във Венеция. В града огромен проблем представляват хилядите посетители, които слизат от круизни кораби за еднодневни разходки. Вече е решено градът вече да не е дестинация по някои от линиите на най-големите кораби. Освен това от този месец се повишава таксата за престой в града.

Промяната ще засегне най-вече еднодневните туристи,

тъй като за другите таксата влиза в цената за нощувка в града. От управата поясняват, че се очаква повишението да носи годишен приход от 50 милиона евро, като те ще отиват за поддържане на чистотата в града, тъй като това е една от основните трудности при наличието на толкова много хора.

Тази година предстои да бъде решено и дали да не се въведат още по-строги ограничения за достъп до сърцето на града. Решението зависи от оценката на ЮНЕСКО дали историческият център на Венеция трябва да бъде включен в списъка на паметниците, застрашени от изчезване.

Освен това са предвидени строги глоби за "невъзпитаните туристи". Вече за такива се смятат дори тези, които седят или лежат на земята на места, които не са предназначени специално за почивка. До 500 евро може да бъде таксуван някой, който седи край колоните на площад "Сан Марко" например. Отдавна категорично е забранено плуването в каналите или дори потапянето на краката.

Най-крайните предложения включват дори

посещението до града да бъде предварително "резервирано", за да се контролира броят на туристите и всеки, надвишаващ официално приетия лимит, да бъде връщан за следващ ден. Как точно ще се осъществява този контрол и каква ще е максималната бройки туристи, допускани за ден, все още не е уточнено.

На Санторини също се вземат мерки. Там вече има лимит от пет круизни кораба на ден, защото островът страда най-вече от тези, които го посещават само за ден. От общината са решили да не приемат повече от 8 хиляди души дневно, като бъдат намалени най-вече идващите едва за няколко часа.

В Дубровник също ограничават достъпа на круизни кораби. Още през 2017 г. градът се сблъска с проблема, че е

възможно да загуби статута си на обект на културното наследство

на ЮНЕСКО,

заради огромния брой туристи. Затова управата на града взема спешни мерки

Определен е лимит за туристите от круизните кораби, посещаващи Стария град – до 4 хиляди дневно. Освен това, за да бъдат разпределени посетителите между различните атракции, е създадено специално приложение за смартфон, което всеки желаещ може да инсталира и то ще го насочи към най-ненатоварените забележителности в момента.

Подобни мерки вземат и в Барселона, където се планират кампании към насочване на туристите към различни обекти в града, които са в покрайнините или не са толкова посещавани. Годишно 34 милиона туристи идват в каталунската столица, като основно се стичат към Саграда Фамилия и Ла Рамбла.

За да се справят с огромния приток на еднодневни туристи, в града са въведени по-високи такси за автобусите и се планира достъпът им да бъде ограничаван до центъра в определени дни.

Местните жители обаче организират

протести не само срещу нискобюджетните туристи,

но дори срещу тези, които нощуват в града. Заради хилядите посетители скачат цените и на практика страдат тези, които искат да живеят дългосрочно в града. Смята се, че наемите в Барселона са едни от най-високите в цяла Испания. В града се взимат мерки за ограничаване на броя на отдаваните легла за нощувки, както и за спиране на строежите на нови хотели.

В Амстердам също ограничават възможностите за настаняване на туристи чрез увеличаване на туристическия данък и налагане на строг контрол на различни платформи за краткотраен наем на жилища.

Освен това в града предвиждат да се контролира достъпът до емблематичния квартал на “Червените фенери”.

От години местни организации настояват за закриване на голяма част от публичните домове и лимитиране на продажбата на марихуана. Засега е решено единствено да бъде ограничен достъпът на туристически групи в тази част на града. Въведени са

глоби за снимане

на жените,

предлагащи сексуслуги,

както и за неучтиво отношение към тях.

В Рим също се въвеждат множество забрани за туристите. Там са планирани не само глоби, но и изгонване от града за 48 часа. Вече не се гледа с добро око на посетителите, които се хранят на крак или поседнали около историческите обекти. Категорично

неприемливо е влизането във фонтаните в града,

както и катеренето по монументите. Освен това в града планират в пикови часове или натоварени дни да се спира достъпът над определен брой туристи до ключови обекти.

Властите в Париж поясняват, че няма да спрат напълно бюджетните туристи, но стриктно ще ги контролират.
Властите в Париж поясняват, че няма да спрат напълно бюджетните туристи, но стриктно ще ги контролират.
Във Флоренция има строги ограничения за туристите и тези, които не ги спазват, се налагат с глоби.
Във Флоренция има строги ограничения за туристите и тези, които не ги спазват, се налагат с глоби.
Романтиката на Венеция се губи на фона на тълпите от туристи.
Романтиката на Венеция се губи на фона на тълпите от туристи.
Глобите за облекчаващи се по улицата на Барселона са солени.
Глобите за облекчаващи се по улицата на Барселона са солени.
Вече не може да похапваш на крак на площад "Навона" в Рим.
Вече не може да похапваш на крак на площад "Навона" в Рим.