Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Николай Нанков, Георги Терзийски и Стоян Беличев представиха работата по магистрала "Хемус".
Николай Нанков, Георги Терзийски и Стоян Беличев представиха работата по магистрала "Хемус".

През юни стартират процедурите за последните близо 90 км от магистрала "Хемус". Тогава се очаква да бъде обявен търг за инженеринг.

Това обяви на зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков по време на третата поредна среща за магистрала "Хемус", организирана от МРРБ и "24 часа", която се провежда в момента в Ловеч.

Така Нанков опроверга твърденията, че по тази част от трасето не се работи.

Отсечката от Велико Търново до п.в. „Буховци“ ще бъде разделена на три подучастъка. За първите два с дължина около 60 км от Велико Търново в посока Търговище се актуализират подробните устройствени планове. За тях до 20-25 дни може да стартира обществена поръчка за изработване на разширен идеен проект. В началото на следващата година ще може да се възложи строителство на инженеринг в участъка като ще се прецени дали да бъде инхаус или отворена процедура. За последния подучастък, който е около 30 км, има готов идеен проект и до 40 дни може да се възложи процедура за инженеринг – допроектиране и строителство. През тази година ще работим по проектирането и отчуждаването, за да може през 2020 г. и там да стартират строително-монтажни работи.

С промените в закона, които ще позволят съкращаване на сроковете за извършване на отчуждителни процедури, и при добра организация е напълно реалистично цялата автомагистрала „Хемус“ да бъде готова година по-рано от обявеното и по нея от София до Варна да се пътува през 2023 г. Преди две седмици депутати предложиха промени в Закона за държавната собственост, които се очаква да бъдат приети до около 30 дни. Това ще намали в пъти сроковете за отчуждителни процедури и от тях ще бъде спестявана поне година – година и половина, без това да се нарушават финансовите интереси на собствениците на земя. Преди две години бяха приети и промени в Закона за опазване на околната среда, което също допринесе за съкращаване на сроковете с между 6 месеца и година.

"Знаем какво направи магистрала "Тракия" за Южна България. За съжаление люлката на българщината - Северна България, през последните 30-40 години изостава демографски и икономически", каза Нанков.

Третата дискусия по темата за "Хемус", организирана от "24 часа" и МРРБ в момента се провежда в Ловеч
Третата дискусия по темата за "Хемус", организирана от "24 часа" и МРРБ в момента се провежда в Ловеч

Според него с магистрала "Тракия" в Южна България през 2017 г. при 2/3 от живеещите в България се създава 75% от БВП на страната, чуждестранните инвестиции там са над 93%.

В момента се работи по три участъка: от Ябланица до п.в. „Боаза“ с дължина 9,3 км, пусковият срок е март 2020 г. са на 80% изпълнение.

"Срокът, който сме си поставили е есента на тази година, няма да е за сметка на качеството", коментира Нанков.

Участъкът от п.в. „Белокопитово“ до п.в. „Буховци“с дължина 16,3 км и от „Боаза“ до разклона за Плевен - Ловеч – 56 км, част от новото 134-километрово трасе.

"Тук отново е темата с отчуждаването. 25 са делата, които останаха от 29. Ангажиметът е до края на месеца да имаме решение. Така до края на май да вкараме изпълите в отделните участъци и да завършим до 2020 г.", обясни зам.-министърът.

"С вчерашния момент, предполагам за всички е ясно, че процесът по построяването и завършването на АМ "Хемус" е необратим и максимално опростен", коментира председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски.

"Без да знам, че професионалният ми път ще тръгне още по-тясно свързано с изграждането на АМ "Хемус", бях убеден, че построяването ще се случи с този екип на министерството на регионалното развитие", добави той.

Стоян Беличев, изпълнителен директор на "Автомагистрали" заяви, че дружеството има капацитета да отговори на очакванията на гражданите, на Северна България, правителството, премиера и цялата държава.

Разчитам на вашето съдействие по райони, защото вие сте хората, които ръководите съответните населени места, обърне се той към представителите на местната власт.

"Проектът е труден, сроковете са прекалено къси, защото може да има и изненади по време на строителството", заяви експертът.