Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Очаквания от 1975-а и реалността от 2019-а в пети брой на списание "Космос" от рубриката Машина на времето.

1975 г.: Появява се първият "телевизионен вестник"

Новина от брой 2/1975 г. на сп. "Космос", преведена от западногерманското списание "Хоби" ни информира, че вече се е появил първият "телевизионен вестник".

"В близко бъдеще пo екраните на телевизионните nриемници вероятно ще може да се четат вестници. Там, където часовете на излъчване не са достатъчно наситени, може да се премине, както показват oпититe, към телевизионни вестници. Всяка страница стои определено време, след това се обръща."

Поместена е и черно-бяла снимка, която илюстрира нововъведението. На нея се вижда предшественикът на онлайн изданията - черен екран с бели букви. Всъщност изобретението е по-скоро "прадядо" на появилия се няколко години по-късно телетекст. Но самата идея да се четат вестникарски новини на екрана на монитор наистина променя медийния свят до неузнаваемост. През 80-те и 90-те години все повече хора започнаха да използват електронни екрани не само за четене на новини, а вече и за предаване на съобщения.

2019 г.: Потребителите на онлайн издания са повече от тв зрителите

През тази година хората по света ще прекарват повече време онлайн, отколкото гледат телевизия, сочат нови данни от пийпълметричната компания Zenith.

Към 2018 г. в света е имало четири милиарда читатели на вестници, като 1,3 милиарда от тях ги четат онлайн в дигитален формат.

За първи път през настоящата 2019 г. се очаква хората по света да прекарват средно по 170,6 минути всеки ден в онлайн дейности като четене на новини, гледане на видеоклипове в YouTube, споделяне на снимки във Facebook и пазаруване в Amazon, срещу 170,3 минути гледане на телевизия.

За петгодишен период от 2015 до 2020 г . приходите от индустрията за цифрови вестници нарастват с 9,8% годишно, сочи статистиката за потребителите на новини от интернет в избрани страни. В САЩ онлайн медиите вече са задминали телевизиите. 41% от американските потребители на интернет посочват телевизията като основен източник на новини, докато 44% заявяват, че интернет (включително социалните медии) е основният им медиен осведомител.