Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Милен Фармер е необичайна комбинация от изключителен сексапил и чувствена интелектуалност. Факт е, че и на 57 години тя продължава да се снима гола в клиповете си, а в същото време включва в най-новия си албум Dеsobеissance рецитал по стихове на Бодлер. Албум, от който само за седмица са продадени над 100 хиляди копия.

Цифрите не изненадват феновете й, които от години наричат Милен "богиня". Факт е, че тя е сред най-успешните френскоезични музиканти на всички времена - продадени са повече от трийсет милиона нейни диска и държи първото място за най-много хитове "номер едно" във френските класации. Desobeissance ("Непокорство") е единайсетият й студиен албум. Както винаги - текстовете са лично нейни, но е включено и специално произведение по стихове на великия Бодлер. Неслучайно Милен избира наричания "прокълнат поет", защото и тя самата понякога се изживява като такава.

На пръв поглед няма за какво да се оплаче - успехите й са огромни, феновете - отдадени до полуда. Всяка нейна поява предизвиква истерии, всяко нейно шоу е безумен спектакъл от музика и грандиозна сценография. Милен прави неща на сцената, за които много изпълнители никога не биха имали достатъчно смелост или талант. Но тя не е просто секссимвол, въпреки че винаги е била провокативна и изглежда толкова добре, че може да си позволи да се снима гола дори и днес на 57 години.

Но освен непокорна Фармер е и истински артист - тя прелива от идеи и създава изкуство, което невинаги всички разбират. От години е известна с това, че не създава обикновени клипове за парчетата си, а снима изпипани до съвършенство минифилми. За тях работи с режисьори от ранга на Люк Бесон. Ангели, демони, проститутки, фашисти - всякакви образи се срещат в странните и вълнуващи истории, които Фармер се опитва да разкаже. Темите са провокативни, социални, философски или просто човешки.

Много горещ е и клипът, който заснема със Стинг за дуета им StolenCar. Двамата така страстно изпълняват ролите си в него, че се появяват слухове дали нямат връзка и извън сцената. Но Милен отговаря на слуховете както винаги- с пълно мълчание. Колкото и да е провокативна на сцената, в личния си живот тя е абсолютен интроверт. Пази ревностно любовните си връзки, не парадира с авантюрите си, рядко се появява дори с Беноа ди Сабатино, за когото се смята, че е неин партньор от повече от десет години. Фармер учудващо е недосегаема за жълтата преса. Тя е артист от такъв калибър, че сякаш никой не се осмелява да рови в личния й живот.

Милен категорично отказва на журналисти да отговаря на въпроси извън творческите си изяви и прекъсва интервюта, ако й зададат дори невинен личен въпрос. Освен това тя години наред не разрешава да бъде записвана с диктофон и държи интервюиращите да си водят записки на ръка. Всъщност рядко изобщо се съгласява на срещи с медиите. Не участва и в предавания, които се излъчват на живо.

Милен обича да е контра - тя многократно отказва участия в музикални риалити формати дори като специален гост или съдия. Директно казва "не" на много артисти, които искат да правят записи с нея. Противоречива е дори при получаването на награди. Фармер много пъти е отказвала да бъде номинирана на престижни форуми и дори не желае името й да бъде включено в енциклопедия "Ларус". В същото време е изключително благосклонна към феновете си. Способна е с часове да раздава автографи, както и позволява на концертите й да се снима с телефон и клипчетата да се качват в интернет.

Свободно говори и за писателските си изяви, защото тя освен музикант е и автор на книги - нестандартни, поетични и философски. В привидно детската "Лиза-Лу и разказвачът на приказки" тя пише за едно момиченце, което е загубило своята баба, но всъщност споделя много от собствените си възгледи за живота и смъртта. "Това значи бил животът! Първо ти дава нещо, а после си го взема обратно без предупреждение?", пише Милен и добавя: “Най-ценните сълзи са тези, които идват от отчаяние, от мъка или пък от смях! Те са перлите на самия живот, истински като перлите на дъжда." А чрез малката героиня засяга и въпроса за религията: "Аз пък ще бъда атеистка! - отвръщаше й Лиза, която не харесваше идеята за Горе, нито пък идеята за Долу. Най-вече я тормозеше идеята за Долу. Защо човек трябва да ходи да гори в Ада, след като и на Земята е доста напечено?"(преводач на българското издание - Вяра Тимчева).

Как Милен стига до върха, четете в хартиеното издание на "168 часа".