Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ПРОЩАПУЛНИК: Даниел Попов е седнал до баща си за участие в първото си рали в Сърбия през миналото лято.
ПРОЩАПУЛНИК: Даниел Попов е седнал до баща си за участие в първото си рали в Сърбия през миналото лято.

 

ЧЕТИРИНАДЕСЕТ фамилии на най-високо ниво има в класическите автомобилни шампионати у нас. Представители на пет от тях стартираха край Панагюрище тази неделя в първото рали за годината.

Сред тях бяха баща и син Попови - Ясен и Даниел. Гарантирано е, че в Европа има няколко екипажа, в които баща и син си партнират. Със сигурност българите могат да влязат в Книгата с рекордите на Гинес, защото Дани сяда в спортния автомобил при баща си на 11,9 години.

Хлапе на седалката

През 2004 г. той само може да помага в подготовката за рали "Ю" в Сърбия. По това време младият Попов записва прецизно характеристиките на завоите - тип, наклон, скорост, предавка, особености, които Ясен му диктува. По тези записки в състезанието чичо му Дилян точно диктува на брат си верния път. Двамата карат абсолютно сигурни в написаното от Даниел.

"Не можех да стартирам в миналото рали "Траянови врата", защото още не ми бяха издали свидетелството - обяснява най-младият от триото Попови. - Изкарах пред КАТ, но не напечатаха книжката."

В българските ралита първият тандем баща и син е този на Илия и Пламен Чубрикови. Подобно на Попови, Пламен замества на навигаторската седалка своя чичо Колю.

Двамата габровски братя са първият български екипаж, стартирал в рали "Монте Карло" през 1962 г. По това време в ралитата у нас има още четири екипажа на братя - Бърдарови, Агура, Таскови и Такови.

Тридесет години по-късно наследствеността е по бащина линия - състезаниятна стават спорт за децата. Дори сега споровете между синовете продължават на старата състезателна вражда на бащите.

На четири ръце

Запознати твърдят, че четири фамилии са "държали" автомобилния спорт у нас - Илиеви, Дончеви, Гераджиеви и допреди три години - Таневи.

За синовете това е огромна тежест. Особено в годините, когато тръгват в спорта. Таткото е всичко - от мениджър, през шеф на клуба и учител до най-важното - единственият спонсор.

Рали-мълвата казва, че при първото си участие в рали "Пирин" Владо Илиев сяда като навигатор на своя син Митко. Двамата стартират, но бащата, който е и преподавател в катедра "Авто-мото" в НСА, се опитал да премести лоста на скоростите. Синът му веднага го плеснал през ръката - "Аз карам!", категорично посочил мястото на навигатора си Димитър.

Двубой с първото рали

В шампионата тази година големият фамилен спор е Илиеви срещу Дончеви. В рали "Траянови врата" спорът за новото първенство започна с победа на Илиеви срещу Дончеви. В миналото първенство резултатът на двата класа е хикс - 3:3, но с трета титла за Крум Дончев. В първото състезание Ясен и Даниел Попови не се появиха, след като в екипа на М-Тел не успяха да сколасат с подготовката на автомобила.

КАМИОН ЗА ТАТКОТО, "СУПЕР 2000" ЗА СИНА

ГЕОРГИ и Крум Дончев имат сходна с останалите автомобилни семейства традиция. Разликата е, че бащата Жоро Дончев бе първият и най-известен пилот на спортни камиони у нас. Неговата езда с огромния ДАФ на пистата под Бояна още се помни. Разбира се, Крум, който вече има три национални титли, сега кара един от най-съвременните автомобили - "Пежо 207 Супер 2000".

ГОЛЕМИЯ И МАЛКИЯ ЦАР ПРЕДПОЧИТАТ ПИСТИТЕ

ИЛИЯ ЦАРСКИ е мултишампион в пистовите и планински състезания у нас. Като пилот, проходил покрай състезателната кариера на баща си Иван, той е наследник и на неговия прякор - Царя. През 60-те години Царски-баща напълно оправдаваше фамилията си в скоростните надпревари. Сега Илия е достоен наследник не само на фамилията, но и на прословутата панагюрска скорост.

ТРИМАТА ДУНЕВИ В ТРИ РАЗЛИЧНИ ПОСОКИ

БОНЧО Дунев е баща, който може да бъде горд - двама сина, двама автомобилни шампиони. Купите и титлите на Румен и Тодор трудно могат да се преброят. Интересното е, че всеки от тримата е експерт в различна дисциплина. Бащата е ралиджия и първият конструктор на спортен болид у нас, в продължение на 5 сезона Румен е пистов шампион, а Тодор - българската звезда в европейското първенство по дрифт, което спечели през 2010 г.

ДЯДО СТОЯН ИМА ЧЕТИРИ НАВИГАТОРКИ

ВЕТЕРАНЪТ Стоян Апостолов е пилотът, който в състезанията се осланя само на навигаторки и то само неговия клан. За първи път той прави тандем с жена си Елена, а след това последователно до него сядат голямата му дъщеря Поля, за кратко - сестра й Гергана. Апостолов чупи всички рекорди през 2010 г., когато избра за щурман внучката си Саня. С нея той стартира в три ралита.

ПО НАСЛЕДСТВО

В РАЛИТАТА има неписана традиция синовете да наследяват бащите си като пилоти. Същото е и при щурманите винаги сядат на дясната седалка. Шуменците Васко Христов и синът му Иван бяха първи, последваха ги Петър Сивов и неговият син Еди.
"Никакъв футбол, на ръката си съм татуирал: "Гориво в кръвта" Това е истината в спорта", дръзко заявява младежът. За година време той бе партньор на трима пилоти и една дама Екатерина Стратиева.



ФАМИЛИЯ: Илия Царски служа наставленията на своя баща Иван преди началото на пистово състезание.
ФАМИЛИЯ: Илия Царски служа наставленията на своя баща Иван преди началото на пистово състезание.
ГНЕВЕН: Бончо Дунев оглежда ударената от сина му Румен кола по време на рали "България".
ГНЕВЕН: Бончо Дунев оглежда ударената от сина му Румен кола по време на рали "България".
ПРЕГРЪДКА: Георги Дончев прегръща своя син Крум, след като е спечелил пловдивското рали "Хеброс".
ПРЕГРЪДКА: Георги Дончев прегръща своя син Крум, след като е спечелил пловдивското рали "Хеброс".
ДВЕ ОТ ЧЕТИРИ: Стоян Апостолов и две от неговите навигаторки - голямата му дъщеря Павлина и съпругата Елена, преди старта на рали "България".
ДВЕ ОТ ЧЕТИРИ: Стоян Апостолов и две от неговите навигаторки - голямата му дъщеря Павлина и съпругата Елена, преди старта на рали "България".
ЗАНАЯТА НА ТАТИ: Младият Еди Сивов и баща му Петьо участват заедно в състезанията, но като навигатори на различни пилоти.
ЗАНАЯТА НА ТАТИ: Младият Еди Сивов и баща му Петьо участват заедно в състезанията, но като навигатори на различни пилоти.